برگزاری کارگاه منطقه ای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان

کارگاه منطقه ای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان به مدت سه روز و به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در این کارگاه با اشاره به راهبرد کلی طرح پازک گفت: برنامه پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور با قدمت بیست ساله، اجرای برنامه های مداخله محور در مناطق شهری و روستایی را در دستور کار دارد.

غازاریان افزود: طرح پازک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان) با هدف تحکیم بنیان خانواده در مقابل اعتیاد به خصوص زنان و کودکان که بیشتر در معرض آسیب مواد مخدر هستند، از سال ۹۶ اجرا می شود و درصدد هستیم با آموزش کارشناسان و عوامل اجرایی، این طرح را در سراسر کشور گسترش دهیم.

وی با بیان اهمیت بحث پیشگیری خاطر نشان کرد: اگر سرمایه گذاری کافی و هزینه کرد مناسب در پیشگیری به انجام برسد، می‌توان بسیار سریع تر به اهداف برنامه‌های سازمانی دست یافت.

مدیرکل بهزیستی استان نیز با اشاره به حضور شش استان در این کارگاه افزود: کارشناسان و تسهیلگران شرکت کننده در کارگاه بعد از فراگیری مهارتهای لازم نسبت به انتقال اندوخته ها در بین مادران و کودکان در معرض آسیب اعتیاد استان  اقدام خواهند کرد.

نصیری اضافه کرد: مربیان و تسهیلگران در ۵۲ محله استان چهارمحال و بختیاری، آموزش های لازم در زمینه سلامت فردی، خانوادگی و پیشگیری اولیه از اعتیاد را به زنانی که ساکن محلات حاشیه نشین و کم برخوردار هستند و دارای همسر معتاد می باشند ارائه می دهند.

کد خبر 67870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد