در رسانه |  بهره‌مندی ۶۷ هزار خانوار کردستانی از خدمات بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار با ۱۴۰ هزار نفر به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات اداره کل بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار با ۱۴۰ هزار نفر کردستانی زیرپوشش بهزیستی هستند که به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات اداره کل بهزیستی استان بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: ۳۳ هزار خانوار از ۶۷ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی مستمری بگیر و مابقی در قالب‌های دیگری از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت زیرپوشش این نهاد حمایتی را دانش‌آموزان و دانشجویان به خود اختصاص داده است، گفت: در سال تحصیلی جدید ۹۴ دانشجوی مددجوی زیرپوشش بهزیستی کردستان وارد دانشگاه‌ها شدند که ۳۰ نفر از آنان در دانشگاه‌های دولتی و ۶۴ نفر غیردولتی پذیرفته شده‌اند.

شناسایی ۲۵ هزار معلول

وی تصریح کرد: بهزیستی کردستان حسب رسالت ذاتی خویش از مرحله جنینی تا سالمندی به مخاطبین خود خدمات ارائه می‌کند و  تاکنون ۲۵ هزار معلول را در سطح استان شناسایی کرده است.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۴۸ نفر دارای معلولیت‌های بینایی در استان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند، گفت: یک هزار و ۶۷۹ معلول دارای مشکل بینایی در استان را بانوان و ۲ هزار  ۶۶۹ نفر مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای ۳ هزار و ۸۴۷ نفر از افراد دارای معلولیت‌های بینایی در استان پرونده تشکیل شده است و کمک هزینه آموزشی، مستمری و اشتغال به آنها پرداخت می‌شود.

به گفته وی، براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از هر ۱۰ هزار نفر ۲۹ نفر دارای این نوع معلولیت هستند.

وجود ۴۳۴۸ معلول دارای مشکل بینایی در کردستان

وی معلولین مادرزادی، بیماری، سوختگی و سوانح و مشکلات ژنتیکی و سایر موارد را از دلایل اصلی معلولیت نابینایی این ۴ هزار و ۳۴۸ نفر در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیکاری، عدم مناسب‌سازی محیط شهری، اجرایی‌نشدن قانون حمایت از معلولان، کمبود اعتبارات برای خرید وسایل توانبخشی و... از عمده مشکلات جامعه نابینایان در استان است، عنوان کرد: این قشر دانست و گفت: ۳ هزار و ۴۷۵ نفر نابینا در استان بیکار هستند که ایجاد اشتغال مهم‌ترین دغدغه آنان است.

وی به اشتغال ۳۲۷ نابینای زیرپوشش بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: ۱۹ نفر از جامعه نابینایان در استان بازنشسته و ۱۹۹ نفر از کار افتاده هستند.

http://fna.ir/1sdtk3

کد خبر 67868

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد