در رسانه| توانبخشی و نیازهای درمانی معلولان مورد توجه ویژه قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از مهمترین مشکلات معلولان توانبخشی و نیازهای درمانی آنان است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست با جامعه‌ی معلولان استان، گفت: از مهمترین مشکلات این قشر توانبخشی و نیازهای درمانی آنان است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم ارتباط مستمر با تهران برای بهره‌گیری از اعتبارات و تجهیزات ملی، افزود: برای استفاده از ظرفیت ادارات تفاهم‌نامه منعقد گردد، ادارات مختلف در حوزه‌های فضای ورزشی، تجهیزات، خدمات پزشکی و درمانی و... ظرفیت‌هایی دارند که باید استفاده شود.

وی ادامه داد: معلولین توانایی‌های بسیاری دارند که باید با تدابیری مثل برگزاری نمایشگاه و... دیده شود و نگاه جامعه متفاوت گردد.

حیدری با تأکید بر اهمیت توسعه‌ی کمی و کیفی آموزش، عنوان کرد: بحث قانون استخدام سه درصد برای معلولین را باید جدی دنبال کرد، برای معلولان در حوزه‌هایی مثل اشتغال و موارد دیگر تسهیلات خوبی وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده شود و نه تنها برگشت نخورد که از تسهیلات اضافی سایر استان‌ها نیز بتوان استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: جلسات کمیسیون مناسب‌سازی باید منظم تشکیل گردد و مصوبات آن اجرایی شود، زمین مورد نیاز برای ساختمان جامعه‌ی معلولین نیز بنده ابلاغ می‌کنم اما باید به جد پیگیری کنید تا به نتیجه برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، تشریح کرد: باید طوری فرهنگ‌سازی شود که به معلولین به دید ترحم نگاه نشود، رسانه‌ها و صداوسیما در این حوزه وظایفی دارند که باید با همکاری بهزیستی انجام شوند.

کد خبر 67832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد