در رسانه| مناسب‌سازی شهری از مهمترین مشکلات معلولین استان است

مدیر کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: مناسب‌سازی، نصب تابلوهای شهری، استخدام معلولان و کمبود امکانات ورزشی و رفاهی از مهم‌ترین مشکلات این قشر در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد  علی نصیری ظهر امروز در نشست استاندار چهارمحال و بختیاری با جامعه‌ معلولین گفت: مناسب‌سازی، نصب تابلوهای شهری، استخدام معلولان و کمبود امکانات ورزشی و رفاهی از مهمترین مشکلات این قشر در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه۳۲ هزار معلول در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند،  ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مسکن، اشتغال و مستمری هیچ مددجویی در صف انتظار قرار ندارد.

وی افزود: پیگیر فضای ورزشی و پارک ویژه‌ی معلولین با همکاری سایر دستگاه‌ها نیز هستیم اما در خصوص نصب تابلوهای سطح شهر مشکل داریم.

نصیری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه‌ی آموزش و پیشگری، عنوان کرد: دستگاه صدور کارت خریداری شده و کارت ویژه به معلولین داده خواهدشد.

در ادامه این نشست تعدادی از اعضای جامعه‌ی معلولان به بیان مطالبات خود پرداختند.

فرسوده بودن ساختمان جامعه، کمبود امکانات و فضای ورزشی، مناسب‌سازی‌های شهری برای عبور و مرور معلولین، عدم اجرای قانون استخدام سه درصد معلولین در دستگاه‌ها، عدم همکاری آژانس‌ها برای حمل و نقل معلولین از مهمترین گلایه‌های این قشر در این نشست بود.

همچنین طبق قانون، شبکه جهان‌بین چهارمحال و بختیاری باید به صورت هفتگی در ساعات مشخصی به مشکلات، برنامه‌ها و توانمندی‌های حوزه‌ معلولان بپردازد و در این زمینه فرهنگ‌سازی کند که این موضوع نیز از سوی صداوسیمای استان انجام نمی‌شود.

کد خبر 67831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد