نشست توجیهی معاون توانبخشی و کارشناسان زیرمجموعه با مراکز تحت نظارت

جلسه نشست توجیهی معاونت و کارشناسان حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با کارشناس مسئولین توانبخشی، صاحبان امتیازها ومسئولین فنی مراکز توانبخشی شبانه روزی ،مراقبتی ، ویزیت در منزل و مراکز روزانه طی روزهای هشتم و دهم آبان ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان:جلسه نشست توجیهی معاونت و کارشناسان حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با کارشناس مسئولین توانبخشی، صاحبان امتیازها ومسئولین فنی مراکز توانبخشی شبانه روزی ،مراقبتی ، ویزیت در منزل و مراکز روزانه طی روزهای هشتم و دهم آبان ماه برگزار شد.

کریم رهیده معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعداد مراکز تحت نظارت این معاونت اظهار داشت: مرکز شبانه روزی این استان شامل تعداد ۱۰ مرکز ذهنی سالمند و بیماران روانی؛ ۶ مرکز ویزیت در منزل و سه خانه اقامتی معلولان و نیز ۲۰ مرکز روزانه توانبخشی و یک کارگاه تولیدی حمایتی فعال هستند و تعدادی نیز در شرف افتتاح هستند که مسولیت نظارت و صدور مجوزهای این مراکز بر عهده سازمان بوده و بخش عظیمی از وظایف توانبخشی سازمان در بحث نگهداری ، توانبخشی و توانمند سازی معلولان برعهده این مراکز می باشد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مراکز توانبخشی خدماتی نظیر امور کاردرمانی گفتار درمانی آموزش فعالیت های روزمره و نظافت شخصی به معلولان ذهنی شدید، آموزش مهارتهای اجتماعی و فردی، حرفه آموزی ، هنردرمانی و آموزشهای هنری ، موسیقی درمانی ، عروسک گردانی ، مشاوره های رفتاری و توانبخشی و روان‌درمانی و همچنین مراقبت و نگهداری از معلولان ، سالمندان و بیماران روانی و کلیه فعالیتهای مورد نیاز جهت حضور مستقل یک فرد معلول در اجتماع انجام می گیرد.

رهیده یکی از اصلی ترین و مهمترین دغدغه های این معاونت را نظارت به منظور مدیریت صحیح وآگاهانه این مراکز دانست و افزود : در این جلسات که با رویکرد علمی و کاربردی برگزار گردید چالش ها و مشکلات مراکز مطرح شد، پیشنهادات اصلاحی جهت انعکاس در بازبینی دستورالعمل های آتی، مشکلات بین بخشی در پذیرش و ترخیص معلولین، با ارائه راهکارهای عملی در برنامه ریزی های آتی در دستور کار قرار گرفت.

معاون توانبخشی یکی از مشکلات اصلی این سازمان خصوصا در حوزه معاونت توانبخشی را مشکل اقتصادی دانست و اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل مطروحه مشکلات اقتصادی و هزینه های مدیریت و نگهداری در مراکز توانبخشی میباشد. که با توجه تورم های موجود و افزایش هزینه های تمام شده نگهداری از معلولان به نسبت یارانه های سازمان، همکاری و همیاری خانواده های معلولین و مشارکت خیرین در تامین هزینه های مراکز توانبخشی معلولین را می طلبد.

کد خبر 67713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد