در رسانه | ۶۶۰ دانشجو در کردستان تحت پوشش بهزیستی هستند

سنندج- ایرنا- مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر ۶۶۰ نفر از دانشجویان نیازمند دانشگاه‌های استان از خدمات و حمایت‌های بهزیستی استفاده می کنند.

حسین رسولی روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۹۴ دانشجوی مددجوی تحت پوشش بهزیستی کردستان وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که ۳۰ نفر از آنان در دانشگاه‌های دولتی و ۶۴ نفر غیردولتی پذیرفته شده‌اند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی شهریه دانشجویان دانشگاه های غیردولتی تحت پوشش را به طور کامل پرداخت کرده و به دانشجویان دانشگاه های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی کردستان تاکید کرد: این نهاد در راستای ارائه خدمات به دانشجویان تحت پوشش از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند تا ضعف مالی مانع ادامه تحصیل دانشجویان نشود.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار به صورت مستمر و غیرمستمر در استان از خدمات اداره کل بهزیستی استان بهره می برند که شامل ۱۴۰ هزار نفر می شود.

وی اضافه کرد: از این ۶۷ هزار خانوار، ۳۳ هزار خانوار مستمری بگیر هستند و ماهانه از بهزیستی برای خرج و مخارج خود حقوق دریافت می کنند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

https://irna.ir/xjKD8Z

کد خبر 67688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد