رفع آسیب‌های اجتماعی در قم به صورت محله محور دنبال می‌شود

قم - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی در قم به صورت محله محور دنبال و اقدام‌های لازم برای هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در این خصوص با توجه به شرایط مناطق هدف، انجام می‌شود.

سردار پاسدار مهدی کبیری پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم بیان اقدام‌های انجام شده در محلات قم برای مخاطبان، افزود: در همین رابطه نمایشگاه توانمندی محلات قم با نام «مقداد» برای نخستین بار در سطح کشور از روز دوشنبه هفته جاری نهم آبان تا روز سیزدهم این ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که ساعت کاری این نمایشگاه از ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ تعیین شده‌است، ادامه داد: این نمایشگاه با شرکت متولیان ۵۵ محله و در قالب ۷۳ غرفه برای مخاطبان هدف که در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارند همچون مدیران دستگاه‌های اجرایی،‌ مسئولان موسسه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه است،برپا می‌شود.

وی ادامه داد: سپاه قم پنج سال‌است که کار در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی در محلات استان را به جد شروع کرده‌است و در ابتدا ۱۵ محله دارای بیشترین آسیب‌اجتماعی که عمدتا در مناطق حاشیه‌ای شهر قرار داشتند برای اجرای طرح انتخاب شدند که این تعداد محلات با شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی‌ از آن به ۶۰ محله افزایش یافت و با ادامه یافتن طرح اکنون رفع آسیب‌های اجتماعی از ۱۱۶ محله قم هدفگذاری شده‌است.

کبیری‌پور گفت: در جریان اجرای این طرح برای هر محله مدیر انتخاب شد که از فعالان اجتماعی همان محل و اکثرا از میان فرماندهان پایگاه‌های بسیج هستند؛ سپس مشکلات محل به صورت خانه به خانه بررسی و برای رفع آن با اختصاص اعتبارات و زیرساخت‌های لازم همچون ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی، دفاتر خانه سبز و رفع اعتیاد و دیگر موارد، برنامه‌هایی اجرا شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این که هویت بخشی به محلات از جمله اهداف این طرح است، بیان داشت: تلاش می‌کنیم با همکاری سایر بخش‌ و نهادها، مسائل و مشکلات محلات مورد نظر را به صورت ریشه‌ای شناسایی و برای رفع آن از ظرفیت‌های در اختیار استفاده کنیم که در این رابطه فراهم کردن فرصت اشتغال و کارآفرینی، ازدواج و تشکیل خانواده و همچنین ترک اعتیاد از افراد مبتلا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه توانمندی محلات استان قم فرصت مطلوبی را برای هماهنگی هرچه بیشتر در رفع آسیب‌های اجتماعی استان پیش‌روی مسئولان قرار می‌دهد و در این خصوص دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط همچون استانداری قم، شهرداری قم،‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد کنگره ملی شهدای قم و اصحاب رسانه استان مشارکت دارند.

 در این جلسه از سرود «وعده صادق» (با نگاه به حوادث اخیر) که توسط گروه سرود «ساقی کوثر» اجرا و با پشتیبانی قرارگاه ۱۹ دی استان قم تهیه شده‌است، رونمایی شد.

کد خبر 67510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد