🔷🔶 نشست هم اندیشی بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد

بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و بمنظور اجرای برنامه های اداره کل بهزیستی استان، جلسه ای با حضور مدیر کل، معاونین و سایر اعضا در حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و بمنظور اجرای برنامه های اداره کل بهزیستی استان، جلسه ای با حضور مدیر کل، معاونین و سایر اعضا در حوزه ریاست برگزار شد.

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است گفت: 

 پدافند غیر عامل قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد. و در طول تاریخ همیشه جز مهمی از زندگی انسان بوده است. چرا که اقدامات دفاعی انسان سبب دفع یا کاهش میزان اثر خسارت مهاجمان می شود.

عمودی زاده در ادامه تصریح کرد، چگونگی دفاع به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد و انسانها در دوران حیات خود سعی کرده اند تا با استفاده از اندیشه، تدبیر و اراده خود بهترین راه دفاع را در وضعیت های متفاوت ، در مقابل هجوم دشمنانشان انتخاب و آن را به کار بندند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه، تداوم فعالیتهای زیر بنایی و تامین نیازهای حیاتی از مهمترین اهداف پدافند غیر عامل است گفت: در حقیقت طرح های پدافند غیرعامل قبل از انجام مراحل تهاجم و در زمان صلح تهیه و اجرا می گردند. با توجه به فرصتی که در زمان صلح جهت تهیه چنین طرح هایی فراهم می گردد،ضروری است این قبیل تمهیدات در متن طراحی ها لحاظ گردند. به کارگیری تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل علاوه برکاهش شدید هزینه ها، کارآیی دفاعی طرح ها، اهداف و پروژه ها را در زمان تهاجم دشمن بسیار افزایش خواهد داد.

در این جلسه بر ضرورت آموزش تغذیه و پیشگیری از بیماریهای واگیر دار ویژه کارکنان 
تهیه بروشور با عنوان تاب آوری هیجانی در شرایط بحرانی 
اجرای نشست تخصصی با عنوان ضرورت سلامت روان و بهزیستی روانی در محیط کار ویژه کارکنان 
 بازدید از مراکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خط ۱۲۳ و مراکز اقامتی مداخله در بحرانهای اجتماعی 
و همچنین آموزش و آشنایی با فضای سایبری و مدیریت گوش تلفن هوشمندبرای کارکنان تاکید شد.

کد خبر 67416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد