شما مرزهای ایثار را جابجا کرده اید

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در مراسمی که به منظور تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر نیازمند درمان، برگزارشد، گفت: دراین مراسم به نیابت از خانواده بزرگ بهزیستی اعلام می‌کنم که دست‌بوس همه‌ی شما بزرگواران که چنین کار انسان‌دوستانه‌ای را انجام داده‌اید، می‌باشیم. خوشبختانه خیرین زیادی حامی بهزیستی هستند که اگر این دریادلان نباشند حتما در ارائه خدمت به جامعه هدف دچار کمبود و چالش‌های جدی خواهیم بود.

مسعود فیروزی افزود: خارج از فلسفه فرزندپذیری و فرزندخواندگی، اقدام برای درمانِ کودکان موضوعی است که باعث نجات و رستگاری بسیاری از انسان‌ها در دوره‌های مختلف شده است. در آیین و تعالیم دینی به مقوله درد و درمان زیاد پرداخته شده است. حضرت علی(ع) می‌فرمایند که برای جسم انسان هیچ فراری از دردها نیست و هر بدنی در مسیر دردها و آسیب‌ها قرار می‌گیرد. پیامبر اکرم(ص) میفرمایند به افراد دردمند، معلول و جذامیان زیاد خیره نشوید مبادا این نگاهِ شما باعث ایجاد حزن و اندوه در قلب‌های آنها شود و آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن تاکید بر اینکه حتی نگاه محبت‌آمیز به این کودکان می‌تواند باعث رستگاری انسان بشود، گفت: شما عزیزان مرزهای ایثار را جابه‌جا کرده‌اید و گامی فراتر از ایثار در رابطه با این کودکانی که عزیز کرده‌های حضرت باری تعالی هستند، برداشته‌اید. کودکانی که نیاز به درمان دارند و چه بسا اگر افرادی نباشند که در غالب خانواده آنها را زیر چتر حمایت‌های خود بگیرند، بسیاری از مشکلات و بیماری‌های آنها ماندگار و مزمن شود. این نوع از دریادلی ستودنی است، حتما از صفات اولیا در روح شما بزرگواران دمیده شده است و اینکه فردی به این درجه از تعالی برسد را نمی‌توانم با ادبیات اداری تبیین کنم و زبان قاصر است.

وی افزود: به نمایندگی از جامعه بزرگ بهزیستی در کنار همراهی جامعه قضایی بسیار خوشحالم که یک نقش موظفی اداری در این زمینه داشته‌ایم و وظیفه خود دانستیم که جلسه‌ای بی‌ریا  به شما دست مریزاد و خداقوت بگوییم. خوشحالیم که در جوار امام مهربانی‌ها چنین خیرین مهربانی داریم.

کد خبر 67396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد