تسهیل دریافت وام از بانک‌های عامل و تسریع صدور مجوزها و بهسازی ساختمان اورژانس اجتماعی

ششمین قرار جهادی مدیرکل بهزیستی استان تهران، با مصوبات کاربردی برای مددجویان خانواده بزرگ بهزیستی در شهرستان فیرورکوه کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری راه شلمچه، ششمین قرار به‌زیستی اداره کل بهزیستی استان تهران از مجموعه شهرستان‌های استان تهران با حضور مدیر کل بهزیستی استان تهران، فرماندار، معاونین، مسئولین بهزیستی استانی و شهرستانی در ساختمان فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد.
در این نشست سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی استان تهران از اختصاص وام خود اشتغالی در گروهای همیار، برای حمایت از دختران خانه نیلوفری خبر داد و گفت: با تلاش همکارانم تاکنون چهار مرکز خانه محور افتتاح شده است که از ویژگی‌های این خانه ها این است که این مراکز رویکرد خانه محور دارند که به رشد و مهارت های فردی و زندگی مددجویان در فضای خانواده کمک می‌کند و با این کار از مراکز شبیه به بیمارستان پیشگیری می‌شود و حس تعلق خاطر بیشتری در مددجویان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر مجموعه و هر فردی که متقاضی ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با خدمات به جامعه توان‌خواه است؛ با انجام مراحل اداری در کمتر از دوهفته مجوزها از سوی سازمان صادر می‌شود.
 زمانی افزود: با توجه جغرافیا منطقه بافت فرهنگی و بر اساس نیازهای شهرستان فیروزکوه، ۲۰ میلیارد ریال وام خود اشتغالی و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن اختصاص یافته است و همچنین مساعدت در تسریع و تسهیل فرآیند مراحل مرتبط با اخذ وام برای کارفرمایان و متقاضیان ایجاد کارگاه های مهارت آموزی فنی و همچنین اعزام کارشناسان نیز از دیگر مصوبات در این شهرستان است.
سمانه زمانی با اشاره به رصد مشکلات و موانع خدمات رسانی به جامعه هدف ادامه داد: قرار به‌زیستی فرصتی برای زندگی بهتر و ایجاد حال خوب است و استمرار در اجرای طرح‌هایی نظیر طرح های محب، مانا و ایجاد مرکز مشاوره‌ای مختص شهرستان فیروزکوه اثر زیادی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی خصوصا برای کودکان و نوجوانان دارد.  

مدیرکل بهزیستی استان تهران از خدمات شایسته فرماندار  و امام جمعه شهرستان در حمایت از سیل زدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی تشکر و قدردانی کرد و تصریح کرد: با پیشنهاد فرماندار و با توجه به بانک اطلاعات بهزیستی شهرستان؛ تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی و مسکن سیل‌زدگان اختصاص یابد.
فرماندار این شهرستان نیز ضمن تشکر از عملکرد خوب مجموعه بهزیستی استان تهران و تبریک کسب رتبه برتری جشنواره شهید رجایی استان تهران گفت: در حوزه اشتغال‌زایی در فیروزکوه مشکلی نداریم و با توجه به آمار و فرصت‌های شغلی و جویندگان کار، در شرایطی هستیم که می‌توانیم بگوییم آمار ما به سمت عدد صفر میل می‌کند و ۳۰۰ فرصت شغلی نیز در سال آینده ایجاد می‌شود.
مناسب‌ سازی معابر برای مددجویان و توان‌خواهان و ایجاد حس مشارکت شهروندی، بهسازی ساختمان‌های مراکز، بازدید از مراکز مثبت زندگی و دختران آفتاب و پیشنهاد برای ایجاد مرکز شبه خانواده ویژه پسران، بررسی راه‌های افزایش مشارکت‌ از دیگر موضوعات مورد بحث در این قرار بود و ایجاد انجمن معلولین و راه‌اندازی اپلیکشین عرضه محصولات و تولیدات توانیابان سازمان بهزیستی استان تهران نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دیدار با حجت السلام والمسلمین حاج حسن حیدری امام جمعه، خانواده دارای سه فرزند نابینای حافظ قرآن و مرکز نگهداری دختران نیلوفر و... از دیگر برنامه های ششمین قرار "به‌زیستی" در استان تهران بود.
گفتنی است؛ از شهرستان فیروزکوه ۱۰۷۷ پرونده مددجویی در سامانه ارمغان ثبت شده است و هدف از این سلسله رویدادها که با شعار "بهزیستی فرصتی برای زندگی بهتر" انجام می‌شود بازدید از زیرساخت های بهزیستی در شهرستان‌های استان تهران و رفع موانع و چالش ها و چاره اندیشی است.

کد خبر 67245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد