شهرستان بوشهر | روانشناسان بهزیستی شهرستان بوشهر تجلیل شدند

 به مناسبت هفته سلامت روان، روانشناسان مجموعه سلامت که در خصوص آموزش مهارتهای زندگی با بهزیستی شهرستان بوشهرهمکاری و مشارکت داشتند مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از مهر، مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر،  در نشست هفته سلامت روان بهزیستی شهرستان بوشهر با شعار پیشگیری قبل از درمان، ضمن تبریک هفته سلامت روان به روانشناسان اظهار داشت: همه ما در زندگی بارها و بارها این جمله را شنیده و در در بیلبوردها و جاده‌ها آن را دیده‌ایم که «پیشگیری بهتر از درمان است» که این روزها به جای اینکه به عنوان یک اصل در زندگی باشد، بیشتر حالت شعار گونه پیدا کرده است، طوری که همه فقط این جمله را به زبان می‌آورند و کمتر کسی برای پیشگیری از ایجاد بیماری سعی و تلاش می‌کند.

آرزو منوچهری افزود: همانطور که سلامت جسمی هر فرد از ارزش بالایی برخوردار است سلامت روانی نیز دارای اهمیت زیادی است که در اغلب موارد با بی توجهی به بیماری‌های روانی و عدم مراجعه فرد بیمار به روانشناس، منجر به بروز مشکلات روانی بزرگ‌تر و حتی بیماری‌های جسمی می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه روانشناسی و کار روانشناسان در جامعه، تصریح کرد: کسانی که جهت مسائل و مشکلات روحی، استرس و غیره به روانشناسان مراجعه می‌کنند با ارتباط بسیار خوبی که بین روانشناسان و مراجعان صورت می‌گیرد و بستر اعتماد و اطمینان انجام خواهد گرفت که این امر باعث خواهد شد مراجعه کننده اطلاعات کاملی در مورد وضعیت خود به روانشناس ارائه کند.

سهیلا اشجع کارشناس مسئول مهارت‌های زندگی معاونت پیشگیری بهزیستی استان نیز به اهمیت ترویج مهارت‌های زندگی پرداخت و تاکید کرد: مراکز مشاوره باشگاه‌های ترویج مهارت‌های زندگی هستند و شما بعنوان سفیر سلامت روان در استان مسئولیت اجتماعی بالایی دارند.

سهیلا اشجع در پایان مهارت‌های زندگی را کلید سازگاری و سلامت روان دانست و افزود: با آموزش‌های مهارت‌های زندگی فرصت ساز سلامت روان برای همه باشیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از روانشناسانی که با بهزیستی شهرستان بوشهر جهت ارتقا سلامت روان مردم و جامعه هدف با هدف افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان و همچنین سه مهارت زندگی کاربردی، مدیریت استرس، کنترل خشم و جرأت مندی مشارکت داشتند توسط مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر تجلیل به عمل آمد

کد خبر 67229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد

آخرین فعالیت ها

پربازدیدهای کشور