در رسانه| ایجاد فرصت‌های برابر در گرو اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۷۳۲ فرد نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی بوده و یک هزار و ۴۶۶ نفر مستمری‌بگیر و مابقی از سایر خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا، سلمان حسینی در جشن گرامی‌داشت روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: احقاق حق نابینایان با آگاه‌سازی جامعه و اجرای قانون حمایت از معلولان می‌تواند محقق شود و مناسب‌سازی مطالبه همه شهروندان است و موانع شهری نه تنها راه را برای توان‌خواهان و سالمندان دشوارتر می‌کند، بلکه حقوق شهروندی را نیز نقض می‌کند.

وی با اشاره به روز جهانی عصای سفید، افزود: اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، نویدبخش حضور اجتماعی نابینایان شعار روز جهانی عصای سفید سال‌جاری است و باید بدانیم که نابینایان و کم‌بینایان افرادی بسیار مستعد هستند و این افراد در گروه افراد با هوش قرار دارند؛ چراکه می‌توانند حواس دیگر را در خود تقویت کنند.

این مسئول با بیان اینکه دو انجمن مختص نایبینایان و کم‌بینایان با هدف خدمت‌رسانی در زمینه فرهنگی، ورزشی، مددکاری و درمان و بهبود سطح آگاهی و ارتقای اعتماد به نفس  فعالیت می‌کنند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۵ دانش‌آموز و ۲۹ دانشجوی تحت پوشش از خدمات تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد و کمک‌هزینه تحصیلی در مدارس و سایر موسات آموزشی بهره برده و ۲۴ فرد نابینا و کم‌بینا دانشجو و یا فارغ‌التحصیل مقطع دکترا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: مردم و مسئولان می‌توانند نقش مؤثری در رفع موانع و تنگناهای پیش روی این قشر داشته باشند و با توجه بیشتر و درک شرایط ویژه آنان، به رشد و بالندگی نابینایان در جامعه کمک کنند.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل انجمن نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان نیز بیان کرد: هدف ما در انجمن از گرامی‌داشت روز نابینایان این است که این روز شناسانده شود و وقتی که این روز معرفی شود جامعه، مردم، مسئولان و خیرین توجه‌شان نسبت به نابینایان جلب شود جامعه ما در خصوص رفع نیازهای نابینایان قدم برمی‌دارد.

مجید موحد خاطرنشان کرد: هر نابینایی اگر مصاحبتی داشته باشید، قطعاً آرزو دارد تا روزی قانون حمایت از حقوق معلولان که بخش عظیمی از این قانون مربوط به نابینایان است، اجرایی شود. همچنین ایجاد فرصت‌های برابر در گرو اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است.

کد خبر 67026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد