نشست صمیمانه مدیر کل بهزیستی استان خوزستان با روشندلان

عصر امروز مدیر کل بهزیستی خوزستان با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان و رئیس و معاون توانبخشی بهزیستی اهواز با جمعی از روشندلان اهوازی در محل اداره کل بهزیستی به مناسبت روز جهانی نابینایان(عصای سفید) دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مهران کریمیان در این جلسه ضمن تبریک روز عصای  سفید با شعار "اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ،نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان"  و شنیدن مشکلات و نظرات روشندلان بیان کرد:هدف اصلی بهزیستی توانمند سازی جامعه هدف است و روشندلان عزیز از قابلیت ها و استعدادهای خاصی برخوردار هستند و بهزیستی می تواند به شکوفایی این استعداد ها و توانمندیها کمک کند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه بر اساس  آمار شناسایی شده، حدود ۱۲ درصد معلولان استان را افراد نابینا و کم بینا تشکیل می دهند،گفت: اشتغال نابینایان سخت است و باید برای اشتغال ایشان برنامه ریزی و طرح و برنامه داشت و بهترین کسانی که می توانند طرح ارائه بدهند مثل تشکیل تعاونی و تشکل های مردمی خود روشندلان  هستند  و بهزیستی با تمام توان در این راه در کنار این عزیزان خواهد بود.

وی افزود:با تشکیل ngoها  و موسسات  توسط روشندلان، حقوق این قشر از معلولان بهتر پیگیری می شود  و بهزیستی نیز حمایت میکند و هرچه تعداد این موسسات و ngoها بیشتر باشد مطالبات نابینایان بهتر پیگیری خواهد شد.

کریمیان بیان کرد:قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بسیار کامل است و برای اجرای کامل این قانون نیاز به عزم ملی و همراهی همه مردم و دستگاهها  و خود نابینایان است و اگر این امر محقق شود بسیاری از مشکلات معلولان مرتفع خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در پایان با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان، بیان کرد: بهزیستی ضمن پرداخت شهریه دانشجویی و دانش آموزی و تامین وسایل کمک توانبخشی  معلولان تحت پوشش ، به منظور پیشگیری از معلولیتها طرح غربالگری شنوایی ،بینایی و مشاوره رایگان ژنتیک و انجام آزمایشات ژنتیک و کاشت حلزون شنوایی  را  انجام می دهد.

کد خبر 67010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد