با تشکیل کارگروهی منسجم در استان و پیگیری از مرکز درصدد رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی هستیم

در مراسمی که بمناسبت 23 مهر روز جهانی عصای سفید در قم برگزار شد استاندار قم با اعلام تشکیل کارگروهی مختص پیگیری مشکلات جامعه هدف بهزیستی از مدیران استان خواست با جدیت در این زمینه فعال باشند .

در مراسمی که بمناسبت 17 ربیع الاول سالروز خجسته میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت 23 مهر روز جهانی عصای سفید با حضور جمعی از مدیران استان و خانواده نابینایان قم به همت کانون نابینایان جلوه امید قم در سالن جوان استان قم برگزار شدسردار شاهچراغی استاندار قم ضمن تبریک اعیاد فرخنده ربیع و همچنین روز جهانی عصای سفید اعلام کرد هدف از حضور بنده نه سخنرانی بلکه ثبت حضور خود به عنوان یکی از خادمین معلولین و نابینایان است .

سردار شاهچراغی با اشاره به مشکلات و دغدغه های جامعه معلولین استان خاطرنشان کرد بنده  از زمان تصدی این سمت اولین جلسه رسمی و دیدار خود را با مدیران تشکلهای معلولین در بهزیستی  برگزار کردم و در این مدت دیدارهای متعددی با مدیران این تشکلها و بازدیدهایی از فعالیت ایشان داشته ام و در یک ماه گذشته هم در تهران جلساتی با دکتر قادری ریاست سازمان بهزیستی کشور و مهندس فتاح ریاست بنیاد مستضعفین با محوریت پیگیری مشکلات شما داشتم لذا در اینجا اعلام می کنم کارگروهی بریاست اینحانب و دبیری مدیر کل بهزیستی و عضویت مدیران مرتبط از جمله مدیر کل ارشاد ، بنیاد شهید ، امور کتابخانه ها ، کمیته امداد ، یکی از معاونین شهردار ، سازمان ورزش و جوانان ، امور اجتماعی استاندار و... تشکیل خواهد شد و ظرف مدت  15 روز مشکلات و نیازهای جامعه معلولین و جامعه هدف بهزیستی را شناسائی و با ارائه پیشنهادات جمع بندی خواهند کرد تا مشکلاتی که امکان رفع استانی دارد در استان و هرآنچه نیاز به پیگیری از مرکز دارد از تهران پیگیری گردد و مشکلاتی هم که نیازمند تصمیمات کلان است را هم در سفر دوم دولت مصوب خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه دکتر رضوانی مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید استان قم و دکتر پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان گزارشی از عمده ترین نیازها و دغدغه های نابینایان و معلولین ارائه کردند .

لازم به ذکر است نمایشگاهی از توانمندی های نابینایان استان در حاشیه این مراسم برگزار شد و از تعدادی از مدیرانی کارخانجات که زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کرده بودند تقدیر شد . در استان قم حدود 2659 نفر نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی هستند که 929 نفر زن و 1730 نفر مرد هستند .


 

کد خبر 66724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد