محیط های دوستدار سالمند ناکافی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جلسه شورای سالمندان استان با اشاره به تقویت و توسعه تشکل ها و نهادهای مرتبط با سالمندان گفت: علاوه بر ایجاد تشکل های سالمندان، نیاز به ایجاد بوستان ها و فضای سبز مناسب سازی شده به دلیل کمبود محیط های دوستدار سالمند وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با تاکید بر افزایش امید به زندگی و بالا رفتن سن سالمندی گفت: به دلیل توسعه بهداشت و شرایط زندگی سن سالمندی و امید به زندگی به بیش از ۷۲ سال رسیده است که نیازبه برنامه ریزی جهت سالمندان را دو چندان می کند.

وی با اشاره به رتبه دهم سالمندی استان زنجان افزود: سالمندی معمولا با مشکلات مختلفی از جنبه های  اقتصادی، روانی، جسمی و اجتماعی آغاز می شود و سالمندان باید با حفظ تندرستی و سلامت، دوره سالمندی مستقل و پرآرامشی  را تجربه کنند.

حسینی تصویب سند سالمندی را در ارائه خدمات بیشتر و پیش بینی شرایط آینده و برنامه ریزی، مهم ارزیابی کرد و گفت: ارتقاء سطح فرهنگی جامعه، توانمندی سازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی و توسعه زیرساخت ها و تامین منابع مالی پایدار از مهمترین اهداف و تصویب این سند است.

وی  فعالیت ۲ مرکز شبانه روزی سالمندان زن و مرد در سطح شهرستان زنجان و هیدج را از عمده فعالیتهای بهزیستی در این زمینه برشمرد و افزود: در حال حاضر ۲ مرکز روزانه سالمندان و ۲ بنیاد فرزانگان به سالمندان خدمات ارائه می دهند. که طرح مراقبت در منزل نیزیا مراجعه مراقبان آموزش دیده به خانه‌های سالمندان معلول انجام می پذیرد.

کد خبر 66454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد