برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و مدیرکل بهزیستی استان

جلسه ستاد اقامه نماز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان؛ مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از کارکنان این اداره کل در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد،

در این جلسه حجت الاسلام رضا قاسمی دبیر ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: با توجه افزایش آسیب ها خصوصا آسیب های روحی در جامعه؛ اگر نتوانیم مسائل معنوی و فرهنگی را. اولویت قراردهیم و نسبت به مسائل مرتبط با روح و روان و اخلاق و معرفت بی توجه باشیم قطعا تمامی خدمات و تلاش های مادی و مالی نظام بی اثر و بی ارزش خواهند شد.

وی کمک های مادی و معنوی و توجه به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای انسانی و شرعی دانست و افزود: باید در حوزه ترویج مسائل دینی و فرهنگی خصوصا نماز از تشکیل جلسات صوری که نتیجه ای ندارد دوری کرد.

  دبیر ستاد اقامه نماز با اشاره به اثرات خواندن نماز در ادارات توسط کارمندان اظهار داشت : نماز تنها واجبی است که خداوند لازم کرده و این یک فرصت است برای همه خصوصا کارمندان دولت تا بعد از یک خستگی ناشی از کار؛ در وقت نماز به یک آرامش و شادابی روحی و معنوی دست پیدا کنند و البته نمازی که ما را از منکر باز دارد و شایسته نیست برای انجام ندادن این امر مهر و باارزش بهانه آورد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در ادامه افزود: اصل دین یعنی حیا و وقتی حیا در جامعه نباشد دیگر هیچ مرزی وجود ندارد و درواقع چیزی برای انسان باقی نمی ماند و تمامی مشکلات ذکر شده بدلیل وجود همین خلأ های معنوی هست.

دبیر ستاد اقامه نماز استان؛ قراردادن پیوست نماز برای تمامی مسائل فرهنگی را الزامی و مهم توصیف کرد و افزود: نزدیک به 30 تا 40 درصد از ارزیابی مدیران در استانداری ها توسط ستاد اقامه نماز صورت می پذیرد و لازم می‌دانیم مدیران در دستگاه های اجرایی برای تمامی مسائل فرهنگی خود حتما پیوست نماز قرار دهید و در تمامی مسائل فرهنگی از ظرفیت عظیم معنوی ستاد اقامه نماز استفاده شود و ما با آغوش باز مشارکت و همکاری را در زمینه مسائل معنوی و فرهنگی را میپذیریم و امیدواریم مرحله به مرحله با ستاد اقامه نماز در ارتباط باشند. 

در ادامه محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج مسائل فرهنگی را وظیفه دانست و افزود: ماهیت کار و خدماتی که سازمان بهزیستی ارائه می‌دهد لزوم توجه به مسائل فرهنگی را برای ما آشکار تر می کند و امیدواریم تعامل مستمر ستاد اقامه نماز با این سازمان برای ارائه راهکارهای اصلاحی به منظور بهره برداری بهتر از این موضوعات بسیار مهم و راهگشا باشد. 

آریا در ادامه افزود: از آنجا که همگان اعتقاد داریم تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند اراده و عزم راسخ متولیان این امر و خصوصا افراد درگیر این آسیب ها می باشد؛ از ابتدای حضورم تلاش من و مجموعه همکاران همیشه بر این بوده تا علاوه بر مجموعه ستادی و ادارات بهزیستی شهرستان های تابعه؛ سایر مراکز وابسته به بهزیستی استان خصوصا مراکز ترک اعتیاد؛ شروع و تقویت مسائل معنوی و فرهنگی در اولیت اقدامات پیشگیرانه و درمانی آنان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین دلواپسی درخصوص مسائل فرهنگی را به حق دانست و افزود: همه ما باید نسبت به اجرای صحیح و به موقع امور فرهنگی و معنوی دلواپسی داشته باشیم و از ستاد اقامه نماز بعنوان متولی اصلی این امر تقاضا داریم از ظرفیت های این حوزه برای تعامل و مشارکت سایر دستگاه ها که در امر کاهش آسیب و جرایم دخیل هستند استفاده شود.

لازم به یاد آوردست سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسائل فرهنگی در سال 1400 رتبه نخست را در میان سایر دستگاه ها کسب کرده که با نگاهی ماهیت این سازمان و نوع خدماتی که ارائه می دارد؛ باید گفت این رتبه عمکرد درست این مجموعه را می‌رساند.

کد خبر 66410

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد