محفلی برای تقدیر از جوانان دیروز و بزرگان امروز

همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان همایش بزرگداشت این مناسبت روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان محلی در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام در این همایش با تاکید بر حفظ شان و منزلت سالمندان گفت: تکریم سالمندان مورد تایید پیشوایان دینی است.

محفلی برای تقدیر از جوانان دیروز و بزرگان امروز

محمد پیش بهار بیان کرد: قشر سالمندان گنجینه های ارزشمندی بوده که ضمن تکریم از آنها باید استفاده از تجربیاتشان مورد نظر قرار گیرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این همایش ضمن تبریک هفته سالمندان گفت: سالمندان سرمایه های ارزشمند اجتماعی هستند که باید تکریم از آن ها به صورت ویژه مورد توجه واقع گیرد.

نورالدین الیاسی با تقدیر از خدمات مجموعه بهزیستی استان ادامه داد: اداره بهزیستی به عنوان دستگاه سلامت محور به جامعه هدف از جمله سالمندان خدمت کرده که خدمات آنها قابل تقدیر و ارزشمند است.

محفلی برای تقدیر از جوانان دیروز و بزرگان امروز

وی میزان تاثیرگذاری سالمندان را در جامعه مهم خواند و تصریح کرد: سالمندان در کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش جرم،نزاِع و سایر مسائل جامعه تاثیرگذار هستند.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به افزایش روند نرخ سالمندی در کشور و این استان گفت: نرخ سالمندی در سال ۹۹ معادل ۸.۵ درصد بوده که اکنون این نرخ به ۹.۵ درصد افزایش یافته است.

حسین نورعلیوند بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته با ادامه این روند پیش بینی شده که نرخ جمعیت سالمندی در سال ۱۴۱۰ به ۱۴درصد افزایش یابد.

محفلی برای تقدیر از جوانان دیروز و بزرگان امروز

وی پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان، توزیع وسایل توانبخشی، نگهداری سالمندان در مراکز شبانه روزی و خدمت ویزیت در منزل را از جمله عمده ترین حمایتهای این اداره کل از حدود هفت هزار سالمند زیر پوشش این اداره کل عنوان کرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاستهای جمعیتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و فراهم شدن ساز و کارهای لازم نرخ جمعیت سالمندی کنترل و روند رشد جمعیت شتاب گیرد.

در این محفل شعرخوانی یکی از سالمندان مرکز بنیاد فرزانگان ایلام با گویش محلی در وصف دوره سالمندی و بیان مشکلات و درد و دلهای آنها فضایی زیبا و دلنشین به این مراسم بخشید و اشک را برای لحظاتی

میهمان چشم شرکت کنندگان کرد.

اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه و تقدیر از سالمندان و مربیان مراکز از دیگر بخشهای این برنامه بود.

کد خبر 66402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد