حضور معاونت امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در  جشن فارغ التحصیلی کم شنوایان مرکز رسا

جشن فارغ التحصیلی کم شنوایان بهزیستی شهرستان ورامین به مناسبت هفته ناشنوایان با حضور مسئولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، با حضور معاون سیاسی و انتظامی و معاون اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ورامین معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، سرپرست بهزیستی شهرستان ورامین، سایر مسئولین و مدعوین، مراسم جشن فارغ التحصیلی مرکز ناشنوایان رسا به مناسبت هفته ناشنوایان برگزار شد.

احسان ثامنی راد سرپرست بهزیستی شهرستان ورامین با بیان اینکه در سطح شهرستان تعداد چهارصد و هفت پرونده شنوایی می باشد اظهار داشت: از این تعداد پرونده ذکر شده نود و دو نفر دانش آموز است که چهل و دو دختر و سی نفر پسر و یک نفر دانشجو تحت پوشش می باشد. وی در ادامه گفت: غربالگری شنوایی از سال ۱۳۸۰ در شهرستان ورامین به صورت پایلوت آغاز شد و نسرین گوهری اولین مجری غربالگری شنوایی نوزادان در سطح کشور بوده که پس از شناسایی زود هنگام این کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند و در سال ۱۳۸۵ مرکز روزانه کودکان دارای اختلالات شنوایی رسا با مدیریت گوشهری در سطح شهرستان ورامین تاسیس شده است.

ثامنی راد بیان داشت، ظرفیت مرکز رسا ۷۵ نفر می باشد که در حال حاضر ۷۰ نفر پذیرش شده‌اند و از یارانه مرکز استفاده می نمایند و این مرکز ۹ نفر پرسنل داشته و حدود ۷ تا ۱۰ نفر از کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی به مدارس عادی روزانه می روند و با توجه به جدا شدن دو شهرستان قرچک و پیشوا مرکز رسا شهرستانهای فوق الذکر را در زمینه‌های تربیت شنوایی، گفتار درمانی، روانشناسی، کلاس های آموزشی هنر و موسیقی تحت پوشش قرار داده است. گفتنی است، به منظور تسهیل در روند آموزش اختلالات شنوایی قبل از شروع مدارس به واجدین شرایط تعداد ۳۱ سمعک تحویل داده شد و از همکاران مرکز رسا و خانواده های کم شنوایان در پایان مراسم توسط مسئولین تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 66385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد