فرهنگ‌تکریم سالمندان در ایلام مطلوب است

مدیرکل بهزیستی استان ایلام در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از مرکز سالمندان آرامش شهرستان ایوان، با گرامیداشت هفته سالمندان، اظهار کرد: فرهنگ تکریم سالمندان در ایلام قوی است.

« حسین نورعلیوند» با بیان اینکه رشد جمعیت به گونه ای است که امروز ۹ و نیم درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهد، ابراز کرد: در کشور ایران اسلامی در راستای تکریم سالمندان و به تاسی از دین مبین اسلام یک هفته(۶الی ۱۲ ) مهرماه به عنوان هفته تکریم از سالمندان نامگذاری شده است.

وی افزود: طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۳ هزار نفر از جمعیت استان و به میزان ۸ و نیم درصد جامعه سالمند بوده که این میزان هم اکنون بر اساس سرشماری های انجام شده به ۹ و نیم درصد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: پیش بینی می شود تا سال ۱۴۱۰ حدود ۱۴ درصد جمعیت کشور را سالمندان را تشکیل دهند و این امر، ایران در زمره کشورهای سالمند قرار خواهد داد و لذا می طلبد که برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای مبنای وظیفه ذاتی که برعهده دارد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از سالمندان را در استان تحت حمایت دارد، گفت: در حال حاضر ۲ مرکز نگهداری سالمندان در استان فعالیت دارند و در مجموع ۶۰ نفر از سالمندان آقا و خانم در این مراکز مورد حمایت قرار دارند.

وی بیان کرد:جمیعت بیش از ۶۰۰ هزار نفری استان و تعداد کم سالمندان در مراکز توانبخشی سالمندان استان نشان می دهد که هنوز بافت سنتی در جامعه استان ایلام و احترام و تکریم سالمندان در استان ایلام به معنای واقعی وجود دارد.

نورعلیوند گفت: در این راستا به همت بهزیستی خدمات مستمر و غیر مستمر به سالمندان ارائه می شود که شامل ویزیت رایگان سالمندان توسط تیم پزشکی تخصصی سالمندان در منزل و یا بهره مندی ۲۵۱ نفر از سالمندان شهر ایلام از خدمات جامع آموزشی، توانبخشی، ورزشی و کتابخانه ای مرکز بنیاد فرازنگان است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام ابراز کرد: با توجه به بافت جمعیتی استان ایلام و رشد جمعیتی که پیش بینی شده است امید است در آینده شاهد ارجاع سالمندان به مراکز توانبخشی سالمندان نباشیم.

کد خبر 66376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد