پیام گرامیداشت مدیر کل بهزیستی استان تهران به مناسبت روز جهانی سالمند

مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمندان به تشریح بخشی از فعالیت های بهزیستی در این حوزه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران سمانه زمانی در پیامی روز جهانی سالمندان را تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله ارحمن الرحیم

                                                                                                                                                                   امام علی (ع)                                                                                                         
اندیشه پیر در نزد من از تلاش جوان خوشایندتر است

دوره سالمندی منزلگاهی است که پروردگار، کهنسالانی که دارای افتخاراتی از جنس پدر و مادر هستند را مجهز به معجزه ای به نام دعای خیر پدر و مادر می نماید که برای فرزندان ثروتی بی بدیل و برای جامعه گنجینه ای تمام ناشدنی محسوب می گردند.

سالمندان " ذخیره های گرانبهای جوامع بشری هستند که به نام زندگی، مسیر پرپیچ و خم عمر خویش را طی نموده و در روزگار سالخوردگی به عنوان سنبل تجربه و آزمودگی، آموزگار پیرامون خویش به حساب می آیند.

اینجانب به احترام تمام سالمندان گرانقدر سرزمین ایران اسلامی و همه سالمندان شریف استان تهران، روز جهانی سالمندان" را محضر یکایک این عزیزان تبریک عرض نموده، و از خداوند متعال دوام عمر، صحت، سلامت و عافیت را برای همه سالمندان و بازنشستگان عزیز ایران اسلامی مسئلت دارم.

سمانه زمانی

مدیر کل بهزیستی استان تهران

مدیر کل بهزیستی استان تهران در تشریح فعالیت های بهزیستی در خصوص سالمندان تهرانی گفت: با  توجه به سندملی سالمندان کشور و عزم راسخ بهزیستی در دستیابی به اهداف سندمربوطه تمرکز ویژه ای برروی حفظ تکریم ومنزلت سالمندان، ایجاد شرایط خودمراقبتی و نگهداری عزتمندانه در کانون گرم خانواده، پرداخت عادلانه کمک هزینه مناسب سازی و وسایل کمک توانبخشی (ارتز و پروتز، ویلچر و...)، پوشش انواع بیمه ها و دسترسی آسان به انواع خدمات و حمایتهای لازم، تامین دفترچه سلامت برای کلیه سالمندان تحت پوشش، مداخلات و پیشگیری از بروزسالمندآزاری را انجام و در دستور کار خود داریم.

زمانی تاکید کرد: ارتقاء مهارتها و توانمندی ها و بهره مندی از تجارب سالمندان در راستای افزایش مشارکت اجتماعی وآموزش شیوه زندگی سالم و پویا در قالب اجرای برنامه های فرهنگی با همکاری و تعامل سایر دستگاه های ذیربط، توجه به مناسب سازی فضاهای شهری، معابر و وسایل حمل و نقل عمومی و اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها دردوران سالمندی توسط معاونت های پیشگیری و توانبخشی بهزیستی استان تهران نیز از اهداف مدون می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران مناسب سازی را از اولویت های کلیدی در راستای رفاه سالمندان، معلولین و سایر افراد جامعه برشمرد و افزود: بهزیستی به عنوان دبیر شورای سالمندان و دبیر مناسب سازی به جد مناسب سازی ساختمان ادارات و دستگاه های اجرایی را رصد و پیگیر می باشد و انتظار دارد سایر دستگاه ها و نهادهای استانی نیز بیش از بیش دراین خصوص اهتمام و مشکلات احتمالی سالمندان در این خصوص مرتفع گردد.

کد خبر 66356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد