برگزاری دومین کمیته ماده ۱۶ استانی در بهزیستی گیلان

صبح روز یازدهم مهرماه، دومین کمیته ماده ۱۶ استانی با حضور سیدمهدی خدمت بین دانا مدیر کل بهزیستی گیلان، کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان ،آریا طوفانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان ،صباح مهدی پور مسئول حراست بهزیستی استان ، نماینده معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان،کارشناس دبیرخانه شورای هماهنگی استان ، کارشناس شهرداری رشت ،نماینده سپاه قدس گیلان ، نماینده سازمان زندانها و نماینده اداره کل تعاون در سالن اجتماعات دکتر خزائلی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آریا طوفانی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، ضمن تقدیر از نهادهای عضو در کمیته ماده۱۶ استان در خصوص جابجائی مرکز ماده ۱۶ به مکان جدید و اشاره به کمبودهای بهزیستی در جهت نگهداری بیماران اظهار داشت: علیرغم همکاری برخی از نهادهای عضو کمیته ماده ۱۶ اما همچنان از سوی برخی از سازمانهای ذیربط همکاری لازم صورت نمیگیرد.

وی در ادامه به مشکلات تامین دارو و محدودیت نیروی کار در مرکزماده ۱۶ اشاره کرد و گفت: اداره بهزیستی برای تامین داروها و بکارگیری پرسنل متخصص مانند پزشک و پرستار دچار محدودیت است که امیدواریم با اتخاذ تصمیمات و انجام اقدامات تخصصی هرچه سریعتر مشکلات برطرف گردد.  

در این نشست سید مهدی خدمت بین دانا مدیر کل بهزیستی گیلان نیز مطالبی را در خصوص حق السهم شهرداری عنوان کرد و گفت:  کلیه سازمانها و ادارات عضو کمیته ماده ۱۶ می بایست وظایف ذاتی خود را در جهت پیشبرد اهداف این مرکز بعمل آورند چرا که بهزیستی استان گیلان به تنهایی قادر به هدایت این مرکز نمی باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری کلیه نهادهای ذیربط و ذیصلاح خاطر نشان کرد: برای پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی کلیه نهادهای ذیصلاح می بایست همکاری کنند تا شاهد آسیبهای کمتری در جامعه باشیم.

همچنین کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان نیز  تکالیف اعضاء کمیته ماده ۱۶ را در جهت هدایت آن مرکز بسیار حائز اهمیت دانست و برلزوم پاسخگویی ادارات و سازمانهای مربوطه این خصوص تاکید کرد.

در پایان نیز مقرر گردید که اداره بهزیستی بعنوان متولی این امر با کلیه دستگاههای عضو صیانت و ساماندهی آسیب های اجتماعی در استان در خصوص حمایت از مرکز ماده ۱۶ و رعایت تکالیف تعیین شده در قانونی برای کلیه اعضا مکاتبه نماید و نتایج را به دادستانی استان اعلام کند .

کد خبر 66354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد