دهگلان | برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالمندان

دوشنبه 1401/07/11 کارگاه آموزشی تغذیه دوران سالمندی با حضور رئیس و کارشناسان بهزیستی دهگلان ، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان و تعداد 30 نفر از مددجویان سالمند شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، در ابتدا قربانعلی رسولی ؛ رئیس بهزیستی دهگلان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سالمند گفت : سلامت جسمی و روانی در زندگی ؛ بالاخص در دوران سالمندی ضروری ومهم است ، چراکه این سن ، نیازها وشرایط خاص خود را دارد.

وی خاطر نشان کرد : اداره بهزیستی دهگلان از تمام قوا و حمایت های خود جهت بهبود وضعیت این عزیزان استفاده خواهد نمود .

دهگلان | برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالمندان

 در ادامه عزیزی ؛کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دهگلان از تغذیه درست ، رژیم غذایی  مناسب و تحرک و ورزش به عنوان عوامل اصلی در حفظ سلامت سالمندان نام برد و افزود : خانواده و اطرافیان فرد سالمند باید توجهات ویژه ای به این قشر مبذول دارند ، زیرا سالمندان در معرض انواع بیماری ها بوده و سلامت آنها بسیار حائز اهمیت است .

عزیزی در ادامه نکات تغذیه ای در خصوص مصرف لبنیات ، میوه ، سبزیجات و غذاهای آبپز را بیان کرد و گفت : سالمندان لازم است پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی وچرب وشیرینی جات را جدی گرفته و به صورت مرتب با مراجعه به مراکز درمانی ، نسبت به انجام چکاب و آزمایشات معمول اقدام نمایند تا از سلامت خود اطمینان خاطر یابند .

در پایان این کارگاه آموزشی به هریک از سالمندان سبدهای معیشتی تحویل داده شد .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 66350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد