پیام مدیرکل بهزیستی استان کرمان به مناسبت روز جهانی سالمندان و هفته تکریم سالمند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پیامی فرارسیدن روز جهانی سالمندان و هفته تکریم سالمند را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ، دکتر علیرضا وحیدزاده در این پیام آورده است.

سالمندان از مهمترین موهبت‌های الهی در خانواده ها وجوامع هستند که در دین مبین اسلام به تکریم این عزیزان نیز بسیار تاکید شده است  احترام به سالمند در شرع مقدس  نوعی عبادت محسوب می‌شود و خداوند و فرشتگان الهی پیوسته بر کسانی‌که با احترام و محبت با سالمندان برخورد می‌کنند درود می‌فرستند و برخورد فرزندان با والدین واحسان به آنها جزو آزمون های الهی به حساب می آید

امروزه ‌با توجه به پیشرفت علم و دانش و بهبود شرایط بهداشتی،‌ درمانی، ‌اقتصادی، ‌اجتماعی و فرهنگی در بسیاری از کشورهای دنیا، سن امید به زندگی افزایش یافته است و این روند روبه رشد همچنان ادامه دارد.

ورود به دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است واز سوئی با توجه به اینکه جامعه ایران به سمت سالمندی پیش رفته ودر سالهای آتی یکی از مهمترین چالش های دولتمردان وبرنامه ریزان جامعه ،بحث سالمندی و سالم پیرشدن می باشد از هم اکنون باید زیر ساختهای این چالش مهم وانسانی طراحی  ، آماده سازی واجرا گردد تا در آینده با بحران در این خصوص مواجه نشویم واز این رو باید فرد فرد آحاد جامعه ضمن آشنائی با روند سالم پیرشدن، به بهداشت فردی واجتماعی خود اهمیت قائل شوند تا سالمندی خودرا به دوره ای  فعال ،  مطلوب و بدون دغدغه تبدیل نمایند.

 اینجانب روز جهانی سالمند را به همه سالمندان و جهاندیدگان خصوصا بازنشستگان محترم سازمان بهزیستی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال دوام عمر و صحت و سلامت و عافیت را برای همه سالمندان و شهروندان عزیز مسألت دارم.

علیرضا وحید زاده

مدیرکل بهزیستی استان کرمان

کد خبر 66340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد