در رسانه| رشد جمعیت سالمندان چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد است

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: نزدیک به ۱۲۰ هزار سالمند در استان زندگی می‌کنند و رشد ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان، این استان را در رتبه نوزدهم استان‌های کشور از نظر این شاخص قرار داده است.

به گزارش ایرنا،  علی نصیری روز شنبه در یک گفت و گوی رسانه‌ای افزود: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از ‌جمعیت ۱۲۰ هزار نفری سالمندان چهارمحال و بختیاری از خدمات سازمان بهزیستی استان استفاده می‌کنند و مورد حمایت این سازمان قرار دارند.

وی افزود: نهم مهرماه روز جهانی سالمند است و سالروز بزرگداشت مقام سالمندان نیز همین روز در تقویم رسمی کشور ماست و تکریم سالمندان نباید تنها محدود به یک روز باشد و همواره باید این قشر مورد تکریم و احترام قرار گیرند، زیرا سالمندان سرمایه‌های گرانقدر جامعه هستند.

نصیری ادامه داد: شعار امسال روز سالمندان "تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" است که تاکید به توجه به این قشر دارد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: سن سالمندی در بیشتر کشورهای جهان و کشورمان ۶۵ سال به بالا است و هرشخصی که در این حیطه سنی قرار بگیرد سالمند محسوب می‌شود و سالمندان سرمایه هایی سرشار از تجربه، مهر و محبت هستند که باید ضمن تکریم و احترام آن‌ها نهایت استفاده را از وجود آنها ببریم.

نصیری تصریح کرد: باید توجه داشت که سالمندی پایان زندگی نیست بلکه ورود به مرحله دیگری از زندگی است که با برنامه‌ریزی، امید و نشاط در زندگی می‌توان باعث شد سالمندان در عرصه های مختلف زندگی موفق ظاهر شوند.

وی افزود: حمایت‌های سازمان بهزیستی از سالمندان چهارمحال و بختیاری در سه زمینه نگهداری سالمندان در مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه و ارایه خدمات به سالمندان در منزل است که برای نگهداری سالمندان در مراکز شبانه‌روزی،  پس از طی مراحل قانونی و دستور مقامات قضایی پذیرش آن‌ها در خانه‌های سالمندان انجام می‌شود.

به گفته وی، در استان مراکز نگهداری روزانه سالمندان نیز وجود دارد که از صبح تا بعداز ظهر به سالمندان ارایه خدمات می‌شود و در مراکز ارایه خدمات سالمندان در منزل، طیف گسترده‌تری از خدمات توانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و حتی مداخلات روانشناسی و مددکاری توسط همکاران بهزیستی با حضور در خانه‌های سالمندان ارایه می شود.

نصیری اردلی اظهار داشت: علاوه بر نگهداری سالمندان در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و ارایه خدمات به سالمندان در منزل، سازمان بهزیستی خدمات متنوع دیگری به عموم مردم ارایه می‌دهد که سالمندان از این خدمات نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد:برای آنکه سالمندان از خدمات مورد اشاره استفاده کنند، نیازی نیست که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشته باشند و علاوه بر بهزیستی دستگاه‌های دیگری نظیر سازمان بازنشستگی، تامین اجتماعی، کمیته امام(ره)   نیز کار خدمت‌رسانی به سالمندان را نیز انجام می‌دهند.  

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: شورای سالمندان چهارمحال و بختیاری با ریاست استاندار یا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و دبیری سازمان بهزیستی و عضویت دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی متولی برقرار است و با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیداتی که می‌اندیشد کارهایی برای خدمت‌رسانی بهتر به سالمندان استان انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

کد خبر 66306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد