مراکز نگهداری سالمندان٬ کرامت انسانی را رعایت کنند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مراکز نگهداری از سالمندان باید کرامت انسانی را رعایت و با تمام وجود از این عزیزان مراقبت و پذیرایی کنند.

مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: سازمان بهزیستی بعنوان یکی از دستگاه‌های متولی سالمندان در کشور٬ شورای سازماندهی سالمندان را تشکیل داده و بهزیستی هر استان بعنوان دبیر این جلسه اجرای وظیفه می‌کند.

او افزود: سازمان بهزیستی در این شورا قوانین و مقرراتی را وضع کرده و تمامی سراهای سالمندان ملزم به رعایت آن می‌باشند و اگر رعایت نکنند و یا منجر به نارضایتی سالمندان شود مطابق قانون به آنان برخورد خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: برای نظارت بیشتر بر عملگرد این سراها دوربین‌های مداربسته‌ای را در مراکز سالمندان نصب شده که این دوربین‌ها بصورت روزانه توسط مسئولان مراکز بهزیستی شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فیروزی بیان کرد: در مجموع تعداد ۴۰ خانه سالمند در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۰ سرا در مشهد و الباقی در دیگر شهرستان‌ها می‌باشد.

او تصریح کرد: در این مراکز تعداد ۱۵۰۹ نفر سالمند در مشهد و ۶۸۱ نفر دردیگر شهرستان‌های استان حضور دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی  تاکید کرد: در سال ۹۵ سن امید به زندگی برای سالمندان ۵۸ سال و در سال ۱۴۰۱ به ۷۵ سال رسیده که این خود نشان از بالا رفتن امید به زندگی در جامعه و ارتقاع خدمات رفاهی و بهداشتی در جامعه است.

فیروزی اظهار کرد: در سال ۹۵ نرخ سالمندان استان ۸/۴۸ درصد و در حال به ۱۰درصد افزایش یافته٬ طبق آمار در سال ۱۴۰۱ تعداد سالمندان خراسان رضوی بیش از ۷۰۳ هزار می‌باشد.

او افزود: در طول چند سال اخیر در استان ۲ مورد از مراکز نگهداری سالمندان در مشهد و قوچان به دلیل تخلفات قانونی و عدم رسیدگی صحیح به سالمندان تعطیل و مجوز آنان باطل شده است و اگر این موارد تکرار و یا از سوی خانواده‌های سالمندان گزارش شود ابتدا تذکر و اخطار و در نهایت به تعطیلی آنان منجر خواهد شد.

کد خبر 66291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد