دررسانه|۱۸ مرکز توانبخشی سالمندان زیر پوشش بهزیستی خوزستان فعالیت می‌کنند

اهواز- ایرنا - مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز توانبخشی سالمندان تحت نظارت بهزیستی خوزستان گفت: در این مراکز خدمات توانبخشی، آموزشی و مراقبتی به ۸۲۷ سالمند ارایه می شود.

مهران کریمیان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان با شعار" تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" افزود: از این تعداد مرکز، پنج مرکز خدمات توانبخشی در منزل، هشت مرکز توانبخشی شبانه روزی و پنج مرکز توانبخشی آموزشی روزانه سالمندان در خوزستان فعال هستند که خدمات آن ها علاوه برخدمات توانبخشی، بهداشتی شامل برنامه‌های آموزشی و حرفه آموزی،هنری و ورزشی، سرگرمی و اوقات فراغت و برنامه های سیاحتی و زیارتی است.

وی ادامه داد: با توجه به این که از نظر سازمان بهداشت جهانی افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می شوند در حال حاضر تعداد ۵۸ هزار و ۳۱۹ نفر از افراد بالای ۶۰ سال در بهزیستی خوزستان دارای پرونده هستند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۴۵ نفر مرد و ۳۱ هزارو ۵۷۳ نفر زن هستند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۱۲ نفر شامل افراد مستمری بگیر می باشند.

کریمیان با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضاهای آموزشی و توانبخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی بیان داشت:سازمان بهزیستی از جمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توانبخشی به جامعه بوده که بیش از نیم قرن است خدمات خود را به سالمندان  در دو محور خانواده و مراکز شبانه روزی ارائه می کند.

 مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد:  توجه به سلامت جسم و روان سالمندان همواره از دغدغه های مهم سازمان بهزیستی بوده و امیدواریم نسبت به آموزش فرهنگ سالمندی و آگاه سازی آحاد جامعه و نیازهای این قشر توجه گسترده تری صورت گیرد.

کد خبر 66278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد