رتبه نوزدهم استان چهارمحال و بختیاری در رشد جمعیت سالمندان

رشد ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان چهارمحال و بختیاری این استان را در رتبه نوزدهم استان‌های کشور از نظر این شاخص قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در آئین بزرگداشت روز سالمند در شهرستان بروجن گفت: حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری سالمندان چهارمحال و بختیاری از خدمات سازمان بهزیستی استان استفاده می کنند و مورد حمایت این سازمان قرار دارند.

علی نصیری با اشاره به سه مرکز شبانه‌روزی و ۱۵ مرکز روزانه برای نگهداری سالمندان در استان، افزود: در این مراکزخدماتی همچون کاردرمانی، فیزیوتراپی، فرهنگی، رفاهی و آموزشی به سالمندان مراکز شبانه‌روزی، روزانه و خدمت در منزل ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نهم مهرماه روز جهانی سالمند است و شعار امسال با عنوان "تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" تاکید به توجه به این قشر دارد؛ تکریم سالمندان نباید تنها محدود به امروز باشد و همواره باید این قشر عزیز مورد تکریم و احترام قرار گیرند، زیرا سالمندان سرمایه‌های گرانقدر جامعه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: سن سالمندی در بیشتر کشورهای جهان و کشورمان ۶۵ سال به بالا است و هرشخصی که در این حیطه سنی قرار بگیرد سالمند محسوب می‌شود و سالمندان سرمایه هایی سرشار از تجربه، مهر و محبت هستند که باید ضمن تکریم و احترام آن ها نهیت استفاده را از وجود ایشان ببریم.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که سالمندی پایان زندگی نیست بلکه ورود به مرحله دیگری از زندگی است که با برنامه‌ریزی، امید و نشاط در زندگی می‌توان باعث شد سالمندان در عرصه های مختلف زندگی موفق ظاهر شوند.

نصیری با اشاره به خدمات بهزیستی افزود: حمایت های سازمان بهزیستی از سالمندان چهارمحال و بختیاری در سه زمینه نگهداری سالمندان در مراکز شبانه روزی، مراکز روزانه و ارایه خدمات به سالمندان در منزل است که برای نگهداری سالمندان در مراکز شبانه روزی،  پس از طی مراحل قانونی و دستور مقامات محترم قضایی پذیرش آن ها در مراکز انجام می شود.

کد خبر 66271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد