در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل:
جمعیت سالمندی در اردبیل رو به افزایش است

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با افزایش جمعیت سالمندی در اردبیل‌ روبه‌رو هستیم که این رویداد نیازمند ارتقا و تداوم خدمات‌رسانی به این قشر ارزشمند جامعه است.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شرایط روی داده در وضعیت کرونایی سبب شد تا بسیاری از سالمندان فعال ما که در جامعه حضوری با نشاط داشتند، خانه‌نشین شده و همچنان درگیر عواقب اجتماعی شرایط هستند.

وی با اشاره به اینکه در پساکرونا باید برنامه‌ریزی‌های گسترده برای به صحنه آوردن سالمندان به منظور جلوگیری از خانه‌نشینی و رکود جسمی آنها انجام شود، تصریح کرد: ایجاد فضای سالم و با نشاط اجتماعی برای حضور سالمندان باید در اولویت دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تکریم سالمندان را از توصیه‌های عظیم قرآن اعلام کرد و گفت: تکریم سالمندان باید به یک فرهنگ در جامعه ما تبدیل شود تا جوانان ما با استفاده از تجارب ارزشمند این قشر گران‌سنگ، بتوانند برای زندگی آینده خود رهنمودهای ارزنده‌ای کسب کنند.

رضایی افزود: با توجه به اینکه معمولاً سالمندی همراه با مشکلاتی از جمله مشکلات جسمی، اجتماعی و روحی است، مراقبت از سالمندان همراه با آموزش شیوه زندگی سالم می‌تواند منجر به کاهش بار بیماری، فعال بودن و افزایش امید به زندگی در سالمندان شود.

وی با اشاره به جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفری سالمندان در اردبیل خاطرنشان کرد: بیش از ۹ هزار نفر از این سالمندان در مجموع از خدمات گوناگون بهزیستی استان اردبیل از جمله دریافت مستمری ماهانه برخوردار هستند و ۶۱۰ نفر نیز در قالب ۱۰ مرکز شبانه‌روزی، روزانه، خانه حمایتی و مراقبت در منزل زیر پوشش خدمات اقامتی، توانبخشی، پزشکی و فرهنگی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندی استان و کشور به چهار برابر افزایش خواهد یافت که در این راستا همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی ضروری به نظر می‌رسد.

کد خبر 66260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد