بیش از ۳ هزار نفر سالمند زیر چتر حمایتی بهزیستی البرز قرار دارند

روز شنبه ۹ مهرماه به مناسبت روزجهانی سالمندان آیین افتتاح مجتمع مسکونی ویژه سالمندان در گلشهر کرج با حضور دکتر مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت در استان البرز،وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز با همراهی جمعی از مسئولین استانداری و بهزیستی استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران ، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی سالمندان اظهار کرد: ۹ مهرماه به پیشنهاد سازمان بهزیستی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز سالمند به ثبت رسید.

وی بیان کرد: احترام به سالمندان و تکریم آنها در تمام جهان امری سفارش‌شده است به ویژه در دین مبین اسلام که مورد سفارش پیامبر اکرم (ص) ، امامان علیهم السلام و پیشوایان دینی ما است.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد: در قرآن کریم ،روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی مان نیز احترام به سالمندان از جایگاه والایی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه ۳۰۰ هزار سالمند در البرز وجود دارد گفت: اکنون ۱۹ مرکز خدمات توانبخشی به صورت شبانه روزی به یک هزار و ۵۲ سالمند زیر پوشش بهزیستی دراستان البرز خدمات ارائه می دهند.

وی ادامه داد: درمجموع ۳ هزار و ۷۷۸ سالمند از خدمات توانبخشی، آموزشی و حمایتی ، توانمندسازی بهزیستی دراستان البرز بهره می برند .


وی خاطرنشان کرد: شعار امسال برای تکریم سالمندان، تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند در نظر گرفته شده است و به همین منظور ما در بهزیستی البرز با تدابیری برنامه‌های قابل اجرا در این هفته را پیرامون این شعار تدوین کرده ایم.

محمدی‌فلاح گفت در این راستا امسال برنامه های مختلفی ویژه سالمندان عزیز شامل فراهم کردن شرایط لازم برای خودمراقبتی، تلاش برای دسترسی سالمندان به انواع بیمه‌ها، دسترسی آسان سالمندان به انواع خدمات و حمایت‌های لازم، بهره‌مندی از تجارب سالمندان در راستای افزایش مشارکت اجتماعی و آموزش زندگی سالم ، آگاه سازی پدیده سالمندی برای جامعه ، توانمندسازی سالمندان را در دستور داریم.


وی افزود: برای مشارکت اجتماعی سالمندان در بهزیستی برش استانی مرتبط با سند ملی سالمندان طراحی شده و درتلاش هستیم تا به اهدف شهر دوستدار سالمند برسیم.

کد خبر 66243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد