در رسانه | مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:
حرکت جامعه به سوی سالمندی زنگ خطر است / شهرستان های کوثر و نیر بیشتر سالمندان استان را دارند

رضایی گفت: حرکت جامعه به سوی سالمندی زنگ خطر هست که با شیب تند در سطح کشور امروز خود را نشان داده و آمار سالمندی به بیش از ۱۰ درصد جمعیت کل کشور رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل،   «حامد رضایی»  امروز (۹ مهرماه) در آئین گرامیداشت روز جهانی سالمندان و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بهزیستی در نگارخانه خطایی مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: حرکت جامعه به سوی سالمندی زنگ خطر هست که با شیب تند در سطح کشور امروز خود را نشان داده و آمار سالمندی به بیش از ۱۰ درصد جمعیت کل کشور رسیده است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: سالمندی طبق تعریف جهانی به افراد بالای ۶۰ سال گفته می شود که طبق برآورد کارشناسان در ۳۰ سال آینده این رقم به بیش از ۲۵ درصد خواهد رسید که باید جامعه برای این مسئله آمادگی داشته باشد.

این مقام مسئول اعلام داشت: در سطح استان این رقم حدود ۹.۵ درصد است و بیش از ۱۳۴ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در استان اردبیل زندگی می کنند که طبق آمار شهرستان های کوثر و نیر بیشتر سالمندان استان را دارند و شهرستان پارس آباد با ۸ درصد جوان ترین ترکیب جمعیتی را دارد.

وی اضافه کرد: مسئله رسیدگی به امور سالمندان یک وظیفه فراسازمانی است و باید با تصویب قانون حمایت از سالمندان وظایف سایر دستگاه های اجرایی در این خصوص نیز مشخص شود تا بتوانیم به سالمندان خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهیم.

رضایی افزود: هم اکنون ۲ مرکز شبانه روزی سالمندی در استان مشغول به فعالیت است و به سالمندانی که فاقد سرپرست و یا خانواده ها توان نگهداری ندارند، خدمات ارائه می کند.

مدیر کل بهزیستی استان یادآور شد: خدمات بهزیستی برای سالمندان دورافتاده ترین روستاها نیز شامل می شود و تلاش می کنیم تا همه اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط استان از خدمات سالمندی بهزیستی بهره مند شوند.

کد خبر 66228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد