در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل:
شهرستان های کوثر و نیر بیشترین و پارس‌آباد کمترین سالمند را در استان اردبیل دارند

اردبیل - ایرنا -مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: حدود ۹ و نیم درصد جمعیت استان با ۱۳۴ هزار و ۹۹ نفر بالای ۶۰ سال هستند و شهرستان‌های کوثر و نیر بیشترین و پارس‌آباد کمترین تعداد سالمند را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد رضایی روز شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی سالمندان و هفته وقف در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار کرد: در سطح کشور نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت، بالای ۶۰ سال و سالمند هستند و طی ۳۰ سال آینده، این رقم به ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت کشور خواهد رسید و باید تشدید سالمندی جمعیت را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: دغدغه خدمات رسانی به جامعه سالمند نباید فقط مربوط به اداره کل بهزیستی باشد بلکه لازم است به جهت گستره حوزه مرتبط با سالمندی، همه دستگاه‌ها در این رابطه احساس مسئولیت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مراکز متعدد در سطح استان اردبیل در راستای خدمات رسانی به سالمندان، تصریح کرد: خوشبختانه پیش نویس قانون حمایت از حقوق سالمندان در کشور تهیه و تنظیم شده است و در صورت تصویب و ابلاغ این قانون، وظایف و رسالت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در خصوص خدمات رسانی به این قشر مشخص خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل نیز در این آئین با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان در کنار سایر دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات جامعه از طریق وقف تلاش می‌کند و برای تغییر کاربری برخی موقافات برای خدمت به سالمندان، در چهار چوب قانون آمادگی لازم را دارد.

حجت الاسلام مهدی ستوده افزود: سالمندان از سه ویژگی انتقال تجربیات به نسل جوان از طریق همراهی و عطوفت، عزت نفس و اراده و دعا و انرژی مثبت برخوردار هستند و نقش‌آفرینی جامعه سالمند بالای ۶۰ سال استان را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی با اشاره به تاکیدات آموزه‌های دینی مبنی بر احترام به سالمندان جامعه اظهار کرد: در هر خانواده‌ای که سالمند حضور دارد، در کانون آن خانواده سواد عاطفی موج می‌زند و عشق و محبت و دوستی در آن پایدار است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: جامعه‌ای موفق است که در آن به قشر سالمند احترام گذاشته می‌شود و خوشبختانه در سطح استان اردبیل، کارکردهای اجتماعی قابل تکریمی از سالمندان را مشاهده می‌کنیم.

کوثر و نیر بیشترین و پارس‌آباد کمترین سالمند را در استان اردبیل دارند

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این آئین گفت: برگزاری جشنواره خدمات رسانی به سالمندان از ۹ شهریور تا ۹ مهرماه مشارکت قابل تقدیر دستگاه‌های مختلف را نشان داد.

وی هفته وقف را نیز گرامیداشت و اظهار کرد: تعدادی از سالمندان جانباز اعصاب و روان بیش از ۳۰ سال است روی تخت بیمارستان حضور دارند و در واقع جان خود را برای میهن عزیز وقف کرده‌اند و نباید این واقفان جان را فراموش کنیم.

کوثر و نیر بیشترین و پارس‌آباد کمترین سالمند را در استان اردبیل دارند

اجرای موسیقی عاشیقی، برش کیک روز جهانی سالمند، تجلیل از سالمندان برتر حوزه های مختلف و مدیران و خیران ساعی در خدمات رسانی به سالمندان و افتتاح نمایشگاه های خدمات رسانی به سالمندان و دستاوردهای اوقاف، از بخش‌های قابل ذکر برنامه گرامیداشت روز جهانی سالمندان در اردبیل بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 66227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد