پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی سالمندان

دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران در پیامی روز جهانی و هفته ملی گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران متن پیام به شرح ذیل است :

بسمه تعالی 
دوران سالمندی دوره کمال، پختگی، بردباری، خردمندی و صلابت است و سالمندان سرمایه‌های انسانی و خزائنی ارزشمند از تجربیاتی گرانبها هستند که نقش مهمی را در حفظ بنیان های خانواده و جامعه ایفا می نمایند . سالمند روایتگر تفکر و تعمل نوع بشر در پس تکرار های آئینه وار تاریخ ، غنی از کوله بار تجربه ی زیسته است و تکریم و  منزلت آنان برگرفته از فرهنگ غنی تکامل انسانی و مورد تاکید دین مبین اسلام است

با توجه به اینکه جامعه ما به سمت سالمندی پیش میرود ، آن چه در خصوص سالمندان گرانقدر، از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است ؛ توجه به چگونگی  سپری شدن سال های عمر آنها در نهایت آرامش و با سلامت جسمانی ، روانی و اجتماعی است . دستیابی به این امر با تکریم از شان و جایگاه این جواندلان ،  بررسی مشکلات و موانع و ایجاد راهکارهایی برای دستیابی به سالمندی فعال و پویا امکان پذیر می باشد . از این رو ، روز جهانی سالمند فرصت مغتنمی خواهد بود تا تمام دستگاه های اجرایی و عموم افراد جامعه همزمان با طراحی و برنامه ریزی ‌درحوزه سلامت اجتماعی موجبات تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمانی ، روانی و مشارکت های اجتماعی سالمندان را فراهم سازند.

 سازمان بهزیستی که متولی سلامت اجتماعی است بنا بر وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش می‌کند از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های بالقوه موجود و با همکاری سازمان‌های غیردولتی در حوزه سالمندی، وضعیت رفاه سالمندان را با مطالبه گری در ایجاد و توسعه زیر ساخت های مناسب ، انسجام و تقویت سمن های سالمندی ، فرهنگ سازی درتکریم سالمندان ، آموزش مهارت های سبک زندگی سالم و فعال و ایجاد محیط دوستدار سالمند شاخص‌های کلی کیفیت زندگی این عزیزان را ارتقاء بخشد. 

اینجانب روز جهانی سالمند  در سال 1401 با شعار "تاب آوری و مشارکت زنان سالمند " را تبریک عرض نموده وضمن ارج نهادن به جایگاه ارزشمند این بزرگواران ، لزوم دریافت بهترین خدمات را از سوی کسانی که برای دهه ها به این آب و خاک خدمت کرده اند ، به همگان یادآوری می کنم و ازخداوند متعال دوام عمر ، صحت و سلامتی را برای همه سالمندان و بازنشستگان عزیز مسالت می نمایم.  


دکتر فریبا بریمانی

مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 66225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد