جلسه بررسی اجرای طرح توانمند سازی و تحول اجتماعی محلات استان برگزار شد

جلسه بررسی اجرای طرح توانمند سازی و تحول اجتماعی محلات استان با حضور دکتر آقامحمدی قائم مقام وزیر کشور در طرح محرومیت زدایی از 2020 محله کشور و رئیس توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور، دکتر محمود حسینی‌پور استاندار مازندران ، دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و دیگر مسوولین استانی در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از دلایل شکل گیری مناطق آسیب پذیر مهاجرت از روستاها به شهرها می باشد، گفت: در سال های گذشته اقدامات مختلفی در حوزه آسیب های اجتماعی صورت گرفته ولی عملا بازدهی زیادی نداشته است.

وی به اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور اشاره کرد و افزود: این طرح با رویکرد استفاده از سازمان های مردم نهاد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و توانمندسازی افراد در این محلات اجرایی شده است و در حال حاضر می توان نتایج مطلوب آن را در این مناطق مشاهده کرد.

استاندار مازندران بر بکارگیری نیروهای متخصص برای اجرای این طرح تاکید کرد و ادامه داد: باید با همکاری همه دستگاه ها، آسیب های اجتماعی در همه مناطق آسیب پذیرکاهش پیدا کند و ما در استان منطقه آسیبی نداشته باشیم.

دکترفریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران  با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات استان مازندران ، گفت: طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور در راستای تاکید مقام معظم رهبری و به منظور تحقق عدالت اجتماعی و رفع مشکلات محلات کم برخوردار و توسعه همزمان محلات کشور، در 6 محله استان در حال اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در ترک محله ، شهرک نوبنیاد و آهنگر خیل کیاسر شهرستان ساری، آهنگرمحله نور، مرکزی ( شهید رجایی، شهدا، هشتم محرم و ولیعصر)فریدونکنار و محله اسپیاری شهرستان آمل در حال اجرا می باشد، افزود: در حال حاضر با حضور کارشناسان متخصص ، توانمندسازی افراد در حوزه‌های اجتماعی، خدماتی، شهری ، فرهنگی و ... صورت می گیرد.

دکتر بریمانی با تاکید براینکه در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرارگرفتند، ادامه داد: زدودن فقر و آسیب از محلات در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی، فعال سازی و یا ارتقای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه اقتصادی، اجتماعی و  فرهنگی محلات، حذف چهره‌های فاحش و متجاهر فقر و آسیب‌های اجتماعی از شهرها و محلات، هم افزایی و هدایت صحیح منابع، اعتبارات و ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها و تشکل‌های مردمی و محلات و... از اهداف این طرح برشمرد.

کد خبر 66201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد