گناوه | آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  متناسب با توانایی افراد و نیاز جامعه باشد

رئیس بهزیستی شهرستان گناوه گفت مهمترین رویکرد بهزیستی، توانمندسازی مددجویان و کسب مهارت و حرفه آموزی است ک آموزش های فنی و حرفه ای به منظور توانمند سازی و ایجاد کسب وکار در جهت تقویت اقتصاد خانواده های جامعه هدف بهزیستی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش بهزیستی  استان بوشهر، ید الله خرم نژام رییس بهزیستی شهرستان گناوه در نشست با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان گناوه گفت : آموزش‌های مهارتی مددجویان امری دارای اولویت در این نهاد حمایتی است ،اضافه کرد: با همکاری و تعامل در آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی مددجویان می‌توان در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر اثرگذار بود.

یدالله خرم نژاد گفت با بیان اینکه قانون‌گذار بهزیستی را موظف کرده هر ساله 10 درصد از مددجویان را توانمند و از چرخه حمایت‌های مستمر خارج کند گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با توانایی افراد و همچنین نیاز جامعه باشد.

 در ادامه حسین شمسی زاده با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان گناوه با بیان اینکه تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای به جامعه هدف بهزیستی درسال گذشته کاملاً پوشش داده شده است، افزود: توانمندسازی مددجویان بهزیستی در گرو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی از بهزیستی به عنوان یک نهاد بسیار با اهمیت در ارایه خدمات به افراد کم برخوردار و ناتوان جامعه نام برد و اضافه کرد: امیدواریم با حضور فعال جوانان مدد جو در بستر مهارت آموزی، دستیابی به سه مولفه مهم  "ترویج فرهنگ‌ آموزش اخلاق حرفه ای" ، "تحول در حوزه اشتغال" و "کاهش چالش بیکاری" را در سراسر شهرستان گناوه تجربه کنیم.

شمسی زاده با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌ها به منظور توانمندسازی مددجویان و معلولان تمام توان آموزشی خود را بکار خواهد برد، اضهار کرد: نیاز به آموزش و داشتن مهارت در بین همه افراد جامعه به‌خصوص مددجویان بهزیستی قابل لمس بوده و شرایط اقتصادی و وضعیت موجود کشور حکم می‌کند که گذراندن دوره‌های مهارتی و داشتن حمایت‌های لازم برای ورود به بازار کار لازم و ضروری است و مددجویان بهزیستی باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 66160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد