در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد.
بهره‌مندی ۵۵۰ ناشنوا از خدمات کاشت حلزون در اردبیل

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در ۵ سال اخیر بیش از ۵۵۰ نفر از کودکان ناشنوا و کم شنوا از خدمات کاشت حلزون در استان اردبیل بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در اردبیل اظهار کرد: خدمات متنوعی را به جامعه هدف بهزیستی به ویژه ناشنوایان ارائه می‌کنیم که توزیع سمعک، باطری و تست شنوایی به همراه اجرای طرح غربالگری و توانمندسازی جامعه هدف، از جمله این خدمات است.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد کودکان در سنین پایین مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند تا اختلالات آنها مورد ارزیابی و بررسی تخصصی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: این اقدام پیشگیرانه مانع از افزایش جمعیت ناشنوایان شده که امسال نیز طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان تا ۶ ماهگی در مراکز بیمارستانی و زایشگاه‌های استان در حال انجام است.

رضایی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری قابل ارائه‌ای را از سوی ناشنوایان در استان شاهد هستیم به طوری که جامعه ناشنوایان استان جز پرافتخارترین جوامع تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل است.

وی به قهرمانی‌ها و پهلوانی‌های ناشنوایان در عرصه ورزشی و درخشش در سایر عرصه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری انجمن ناشنوایان و کانونی که اخیراً فعالیت خود را آغاز کرده، سعی ما بر این است تا با کمترین بروکراسی اداری خدمات راحت‌تری را به جامعه هدف ارائه کنیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دوم تا هشتم مهرماه هفته جهانی ناشنوایان است و امسال شعار این هفته «پیش به سوی جوامع با مشارکت همگانی» نامگذاری شده که سعی خواهیم کرد برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت تحت پوشش ناشنوایان در استان خدمات رضایت‌بخشی را ارائه کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از خانواده‌ها خواست تا بهزیستی را در اجرای طرح غربالگری و توانمندسازی ناشنوایان کمک کرده و زمینه راحتی آنها را در بهره‌مندی از خدمات آموزشی، فرهنگی و حتی تحصیلی فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم با اهدای جوایزی از چهره‌های موفق ناشنوایان استان اردبیل تجلیل و تکریم شد.

کد خبر 66152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد