سند ملی سالمندان در مرحله اجرا توسط ادارات جدی گرفته نمی‌شود

معاون توابخشی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین سند سالمندان در سال ۹۶ در کشور گفت: این سند ۶ بندی در مرحله قانون گذاری، تعریف وظایف خوب تدوین شده اما در مرحله اجرا توسط دستگاه‌های اداری جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از خبرنگار ایرنا، «نیلوفر اختیاری» روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سالمندان در سرسرای اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، افزود: این سند در راستای ارتقا توانمندسازی سالمندان، سطح فرهنگ جامعه درباره سالمندان، حفظ سلامت جسم و روح و روان اجتماعی سالمندان، ارتقا حمایت های اجتماعی از سالمندان ، ایجاد و ارتقا زیرساخت های زندگی شهری سالمندان و ارتقا خدمات تشکل های حمایتی سالمندان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه جامعه در حال پیر شدن است و خدمات و زیر ساخت های شهری برای سالمندان فراهم نیست، گفت: در کشور ما در این خصوص قوانین و مصوبات خوبی وجود دارد اما در مرحله اجرا مشکل داریم که لازم است اطلاع رسانی شود.

اختیاری هدف اصلی سازمان بهزیستی را روی پای خود ایستادن سالمندان با کارهای توانبخشی و حمایتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰/۴۷ درصد جامعه استان را تشکیل می دهند روز به روز به تعداد آنها نیز افزوده می شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در استان کرمانشاه بهزیستی پنج مرکز توابخشی با نگهداری هزار و ۲۴۵ نفر از سالمندان، هفت مرکز روزانه در راستای ارایه خدمات توابخشی، حمایتی ، مددکاری ، درمانی روزانه به سالمندان، سه مرکز ویزیت در منزل در راستای ارایه خدمات درمانی و مددکاری در منزل به سالمندان و خانه های حمایتی که خودگردان توسط سالمندان اداره می شود؛ زیرپوشش دارد.

برنامه های هفته سالمندان( ۶ تا ۱۲) مهر اعلام شد

معاون توابخشی بهریستی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه های ویژه هفته سالمندان اشاره کرد و توضیح داد: محور اصلی برنامه هفته سالمندان تکریم این عزیزان است و بدین منظور، یکی از مهم ترین برنامه های این هفته؛ مراسم جشنی فردا پنجشنبه در مرکز توانبخشی شهید یاری شهر کرمانشاه با حضور سالمندان و مسئولان برگزار می‌شود.

اختیاری همچنین یکی دیگر از برنامه هفته سالمندان را سرکشی سالمندان از مراکز بی سرپست بهزیستی عنوان کرد.

وی در ادامه به عناوین روزهای هفته سالمندان اشاره کرد و بیان داشت: امروز ششم مهر روز اول هفته سالمندان با عنوان تکریم سالمندان و ارتقا سطح آگاهی و اطلاع رسانی جامعه در خصوص فرهنگ سازی در مورد سالمندان نام گذاری شده است.

اختیاری همچنین روز دوم این هفته را روز آموزش و توانمندسازی، روز سوم را روز خانواده دوستدار سالمندان؛ روز چهارم را روز تاب آوری و مشارکت زنان سالمندان ، روز پنجم را مراقبت، سلامت و روان اجتماعی سالمندان، روز ششم را روز حمایت اجتماعی و روز هفتم را روز قانون گذاری حمایتی و از تشکل های اجتماعی حمایت از سالمندان اعلام کرد.

۱۰/۴۷ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را جامعه سالمندان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 66149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد