آموزش تاب آوری  راهی برای صبوری در فراز و فرود سالمندی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت : تاب‌ آوری به سالمندان اجازه می‌دهد تا فراز و فرودهای سالمندی را بپذیرند و در عین حال با مشکلات و بحران هایی مثل از دست دادن عزیزان، مراقبت از همسر یا معلولیت کنار بیایند. به نحوی که احساس کنند در مقایسه با زمان پیش از بحرانها قوی‌تر شده‌اند. بر این اساس در تفکر تاب‌آوری شکست به رشد می‌انجامد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با اشاره به شعار هفته جهانی سالمند با عنوان " تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" گفت :خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری می شوند که در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آنها حمایت می کند.

وی از ارائه خدمات توانبخشی قریب به ۴ هزار نفر سالمند تحت پوشش خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم کمک توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان و... در حال انجام است و بیش از هزار سالمند مستمری بگیر از سازمان بهزیستی هستند.

وی  خاطرنشان کرد: دو مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان زن و مرد در زنجان و هیدج فعال هستند که نزدیک به ۲۰۰ سالمند مقیم این مراکز هستند و ۳ مرکز روزانه و ۲ بنیاد فرزانگان نیز در سطح استان به سالمندان خدمات ارائه می دهند    

وی به فعالیت اولین پردیس زوجین سالمند در استان زنجان اشاره کرد و گفت: دراین مرکز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت اختصاصی خود زندگی کنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشکی و مراقبتی این مرکز بهره مند شوند.

کد خبر 66129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد