برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن در سال ۱۴۰۰

جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کنند های آن در سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی (اسکای روم) با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، مدیرکل و معاون امور اجتماعی ، معاون و کارشناسان امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان و تنی چند از نمایندگان ادارات در محل سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد .

برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن در سال 1400

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، آرزو ذکایی فر ؛ مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت : موضوعاتی که در خصوص سامانه رصد بسیار حائز اهمیت می باشند عبارتند از : عمل نمودن بر اساس شواهد ، انجام مطالعات و جمع آوری داده ها در حوزه آسیب های اجتماعی ، طراحی و تدوین پرسشنامه ها که عمدتاً مبتنی بر خوداظهاری افراد هستند و جمع آوری اطلاعات توسط بهزیستی و سایر نهادهای فعال در حوزه مسائل اجتماعی .
برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن در سال 1400

وی افزود : با توجه به تفاوت های فرهنگی استانها نمی توان از یک مدل و الگوی واحد برای تمامی آنها بهره مند شد ، بنابراین لازم است هر استان به صورت مجزا از مدل زیست بوم خاص منطقه خود در خصوص مداخله ، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی استفاده نموده و برای این امر ، همکاری تمام نهادهای آن استان ضروری می نماید .
ذکایی فر تصریح کرد : عوامل به وجود آورنده آسیب های اجتماعی متعدد و دائماً در حال تغییر می باشند و در زمینه مداخله و کنترل آسیب ها نیاز به عمل و برخورد هوشمندانه است ،  از طرفی اگر مجریان اصلی برنامه حضور نداشته باشند ، برنامه ها هرگز به خوبی و با موفقیت پیش نخواهند رفت .

برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن در سال 1400

سپس حسین رسولی ؛ مدیرکل بهزیستی کردستان گفت : بحث آسیبهای اجتماعی یکی از مباحث بسیار مهم بوده که مورد توجه تمام دستگاه های فرهنگی ، اجتماعی ، انجمن ها و تشکل های اجتماعی است ؛ لذا در این زمینه نیاز به برخورد جدی تر و مشارکت و هم افزایی تمامی نهادهای مرتبط می باشد .
وی ادامه داد : در خصوص آسیب های اجتماعی تنها به خود فرد آسیب نرسیده ؛ بلکه به تمام اعضای خانواده و جامعه نیز صدمه وارد خواهد شد و بنابراین نیاز به برنامه ریزی به روز و هدفمند بوده و تشکیل دبیرخانه آسیب های اجتماعی مفید به نظر می رسد .

برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن در سال 1400

در پایان جلسه ، کارشناسان معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان و نمایندگان سایر ادارات به بیان آمار و عملکرد واحدهای خود پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح نمودند.

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 66105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد