فراخوان دعوت به همکاری مراکز غیردولتی برای فعالیت در طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده بهزیستی شهرستان بهارستان اعلام شد

فراخوان دعوت به همکاری مراکز غیردولتی برای فعالیت در طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک در سطح شهرستان بهارستان اعلام شد.

سازمان بهزیستی به منظور کمک به ازدواج آگاهانه  افراد و کیفیت زندگی، تحکیم روابط خانواده و تقویت کارکردهای آن و کمک به حفظ و بهبود روابط زوجین در ۵ سال اول زندگی مشترک، با مشارکت مراکز واجد شرایط در سطوح آموزش، مشاوره و مددکاری، در سطح شهرستان قدس، دعوت به همکاری می نماید.
شرایط و  شرح وظایف مراکز، واحدها و تامین کنندگان خدمات طرح بهبود و مراقبت روابط خانواده :
۱- مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی ازدواج و خانواده
۱-۱ شرایط  مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی ازدواج و خانواده:

۱-۱-۱ داشتن پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی در قالب خدمات پیشگیری
۱-۱-۲ حسن سابقه موثر و ظرفیت تخصصی لازم متناسب با ماهیت مراکز
۱-۱-۳ تامین فضای آموزشی کارگاهی مناسب
(گنجایش حداقل برای ۳۰ نفر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حدود ۱ متر(حداقل فضای مورد نیاز برای ارائه خدمات آموزشی آگاه سازی ۵۰ متر مربع می باشد که می تواند در مرکز و یا خارج از مرکز تامین شود.)
۱-۱-۴ تامین تجهیزات کمک آموزشی مانند دستگاه ویدئو پروزکتور، کامپیوتر، تخته سفید وایت برد، ماژیک و لوازم مورد نیاز برای اجرای آموزش کارگاهی (کاغذهای رنگی، کاغذهای رنگی و سفید در ابعاد بزرگ و کوچک، ماژیک، قیچی و ...)
۱-۱-۵ اشتغال کارشناسان آموزش دهنده با مشخصات:
داشتن حداقل مدرک کارشناسی روانشناسی و مشاوره
حداقل ۳۰ سال سن
داشتن سابقه تاهل
داشتن سابقه کار آموزشی حداقل ۲ سال در حوزه ازدواج و خانواده
گذراندن کارگاه آموزشی آموزش پیش/ پس از ازدواج(دارای گواهی معتبر و مورد تایید سازمان بهزیستی)
گذراندن کارگاه های تخصصی مرتبط با ازدواج  و خانواده(دارای گواهی معتبر و مورد تایید سازمان بهزیستی)
داشتن ظاهری آراسته مطابق با شئونات اسلامی
دارا بودن فن بیان و قدرت سخنوری و ارتباط با مخاطب
دارا بودن تاییدیه علمی از معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان تهران
تبصره: مربیانی که در فرآیند مصاحبه و گزینش آموزش های هنگام ازدواج شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرفته شده اند، برای اموزش های حین ازدواج در الویت هستند.

-۲  شرح وظایف مراکز مجری ارائه دهنده خدمات آموزشی:

۱-۲-۱ انجام هماهنگی های لازم جهت اطلاع رسانی و جذب و ثبت نام مخاطبین از طریق تبلیغات و ارتباط با دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و ...
۱-۲-۲ تشکیل پرونده سلامت روانی اجتماعی خانواده و مدیریت مورد و ارائه خدمات مطابق با دستورالعمل ابلاغی سازمان بهزیستی کشور
۱-۲-۳ اجرای کارگاه های آموزشی ازدواج و خانواده مطابق با شیوه نامه ی ابلاغی سازمان بهزیستی کشور و ساعت استاندارد ۱۶ ساعته
۱-۲-۴ هماهنگی های لازم با مربیان، دست اندرکاران اجرایی برنامه آموزش و شناسایی زوجین متقاضی ازدواج
۱-۲-۵ تکمیل بانک مربیان و مخاطبین
۱-۲-۶ نظارت بر حسن اجرای برنامه(برنامه ها شامل برگزاری کارگاه آموزشی ۱۶ ساعته، ارائه فعالیت و کارگروهی در کارگاه مرتبط با موضوع جلسه، ثبت داده ها بر اساس فرم های ابلاغی که اجرای آنها بر عهده مربی آموزش دیده می باشد.)
۱-۲-۷ ثبت اطلاعات در سامانه فعالیت های ارتقایی خدمات روانشناختی و مشاوره
۱-۲-۸ مستندسازی برنامه ها(فرم مشخصات شرکت کننده ها و استاد، صورتجلسه حضور استاد و شرکت در کارگاه، عکس، کلیپ و فیلم  و ...) و ارائه گزارش عملکرد و آمار در پایان هر ماه و فصل
• ضروری است در مستند سازی طرح حتما نام و نشان واره سازمان بهزیستی درج گردد.
۱-۲-۹ ارزشیابی دوره های آموزشی بر اساس روش های مطرح شده در دستورالعمل ابلاغی سازمان بهزیستی کشور
۱-۲-۱۰ ارجاع پرونده خانواده متناسب با نیاز خانواده

۲- مراکز مجری ارائه دهنده خدمات مشاوره ای ازدواج و خانواده:
۲-۱ شرایط مراکز مجری ارائه دهنده خدمات مشاوره ای ازدواج و خانواده:

۲-۱-۱ داشتن پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی در قالب خدمات پیشگیری
۲-۱-۲ مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و یا مراکز مشاوره عمومی که دارای تیم مجرب در حوزه ازدواج و خانواده هستند، الویت با این مراکز است.
• شاخص های مشاوران: داشتن مدرک دکتری و یاحداقل کارشناسی ارشد مشاوره خانواده یا خانواده درمانی، مشاوره عمومی، دکتری یا کارشناسی ارشد روان شناسی(بالینی، عمومی، تربتی)، روانپزشک
۲-۱-۳  داشتن سابقه فعالیت حداقل ۲ سال در ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج و خانواده
۲-۱-۴  دارای حسن سابقه همکاری با سازمان
۲-۱-۵ طی دوره های آموزشی و بازآموزی تخصصی طبق دستورالعمل های مراکز

۲-۲  شرح وظایف مراکز مجری ارائه دهنده خدمات مشاوره ای:

۲-۲-۱  انجام هماهنگی لازم جهت مراجعه افراد به منظور اجرای برنامه
۲-۲-۲  بازخوانی پرونده و یا خلاصه پرونده خانواده ارجاعی از سطح ۱ و تکمیل آن بعد از انجام ارزیابی تشخیصی و خدمات تخصصی
۲-۲-۳  درج کلیه ی اقدامات در پروندهد خانواده
۲-۲-۴  اجرای برنامه مطابق شیوه نامه ابلاغی سازمان بهزیستی کشور
۲-۲-۵  هماهنگی و ارتباط با مشاوران و دست اندرکاران اجرای برنامه مشاوره های حین و پس از ازدواج
۲-۲-۶   تکمیل بانک مشاوره دهندگان و گیرندگان
۲-۲-۷  نظارت بر حسن اجرای برنامه (برنامه شامل ارائه خدمات مشاوره فردی و زوجی و ثبت داده ها بر اساس فرم های ابلاغی است)
۲-۲-۸  ارجاع زوجینی که مستقیم به مرکز مراجعه کرده اند اما در دوره های آموزشی ازدواج و خانواده شرکت نکرده اند، به مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی ازدواج و خانواده
۲-۲-۹  مستند سازی مشاوره ها (تصویری و مکتوب)و ارائه گزارش ارائه گزارش عملکرد و آمار در پایان هر ماه و فصل
o    ضروری است در مستند سازی طرح حتما نام و نشان واره سازمان بهزیستی درج گردد.
۲-۲-۱۰ ارجاع پرونده خانواده به مراکز سطح ۱
۳-مراکز مجری ارائه دهنده ی خدمات مددکاری:
۳-۱ شرایط مراکز مجری ارائه دهنده ی خدمات مددکاری:

۳-۱-۱ داشتن پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی
۳-۱-۲ اشتغال حداقل یک مددکار اجتماعی با مشخصات:
• با مدرک حداقل کارشناسی در یکی از رشته های مددکاری اجتماعی یا علوم اجتماعی با گرایش خدمات اجتماعی  دارای گواهی (۶۰۰ ساعت) آموزش دوره تخصصی " مداخلات مددکاری اجتماعی در مراقبت از خانواده با رویکرد مدیریت مورد"
• داشتن حداقل یک سال تجربه کاری مطابق با آموزش فراگرفته شده در بند پیشین مورد تایید سازمان بهزیستی
• حداقل ۳۰ سال سن
۳-۲  وظایف مراکز مجری ارائه دهنده ی خدمات مددکاری:
۳-۲-۱ انجام هماهنگی های لازم جهت مراجعه و پذیرش افراد ارجاعی از سطح ۱ به منظور بهره مندی از مداخلات تخصصی مددکاری اجتماعی و بررسی پرونده
۳-۲-۲ اجرای طرح  و ارائه خدمات مطابق با شیوه نامه ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور
۳-۲-۳ نظارت بر وظایف مددکار اجتماعی مبنی بر:
• پذیرش متقاضیان ارجاع شده از تیم های ارزیابی اولیه (بخش آموزشی و مشاوره)
• انجام مداخلات توسط مددکار اجتماعی دوره دیده طبق آموزش های تخصصی (۶۰۰ ساعته) فراگرفته شده پیرامون مراقبت از خانواده (با رویکرد مدیریت مورد) به ویژه تیم سازی و ارائه آموزش های سطح اولیه به خانواده ها
• تهیه گزارش از عملکرد کار با پذیرش شدگان
• ثبت داده ها بر اساس فرم های ابلاغی
۳-۲-۴ تکمیل بانک اطلاعاتی مربوطه
۳-۲-۵ درج کلیه ی اقدامات در پرونده خانواده
۳-۲-۶ مستند سازی مداخلات  (تصویری و مکتوب)و ارائه گزارش عملکرد و آمار در هر مرحله

شرایط همکاری مراکز متقاضی
مراکز واجد شرایط و داوطلب همکاری، می توانند از تاریخ بارگذاری فراخوان در سایت به مدت۳ روز کاری، درخواست کتبی خود مبنی بر فعالیت در هر یک از سطوح آموزش، مشاوره و مددکاری، به همراه کپی پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی(با تاریخ معتبر) و کپی مدارک شناسایی موسس را به معاونت امور توسعه پیشگیری شهرستان بهرستان  واقع در شهرستان بهارستان: الهیه ، غدیر۱۱ ، اداره بهزیستی  ارائه  نمایند.
همچنین متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۶۶۷۸۰۰۱ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 66089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد