شهرضا | برگزاری اولین جلسه شورای مناسب سازی شهرستان

مهمترین مشکلات معلولان عدم مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری است که خوشبختانه در یکسال اخیر شاهد سرعت گرفتن فعالیت ها در این زمینه هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شهرضا، رئیس اداره بهزیستی در اولین جلسه شورای مناسب سازی که با حضور امانی معاون عمرانی فرماندار، عضو شورای شهر، روسای ادارات و نمایندگان جامعه نابینایان و معلولین جسمی حرکتی در فرمانداری برگزار شد، با انتقاد از عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و برخی از مصوبات مناسب سازی توسط برخی از  سازمانها و موسسات دولتی و غیردولتی، گفت: اگر این قانون اجرا شود بسیاری از مشکلات معلولان برطرف خواهدشد، وی با اشاره به وجود برخی از مشکلات برای جامعه معلولان این شهرستان، اظهار داشت: مهمترین مشکلات معلولان عدم مناسب سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری است که خوشبختانه در یکسال اخیر شاهد سرعت گرفتن فعالیت ها در این زمینه هستیم.

سید علی موسوی افزود: مناسب سازی پلی برای ورود معلولان به جامعه می باشد و همه آحاد جامعه بویژه معلولان و سالمندان، باید قادر باشند راحت و بدون مشکل در محیط پیرامون خود و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند. باید تلاش کنیم تمامی ادارات و اماکن عمومی از قبیل مکان‌های آموزشی، اداری، تفریحی و تجاری در دسترس معلولان و سالمندان قرار گیرد.

موسوی در ادامه گزارشی از چگونگی مناسب‌سازی ادارات شهرستان ارایه داد که در این بین بیمه سلامت، راه و شهرسازی، اداره بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران بالای ۹۰ درصد مناسب سازی را رعایت کرده بودند.

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان جامعه نابینایان و معلولان جسمی حرکتی به بیان  معضلات و مشکلات خود پرداخته  و بر نیاز به ناوگان عمومی مناسب سازی شده جهت ایاب و ذهاب معلولان تاکید نمودند.

در پایان این جلسه، امانی با توجه به طولانی شدن تکمیل وسایل نقلیه عمومی مناسب سازی شده برای جامعه معلولان، از شورای شهر خواست تا مناسب سازی اتوبوس های شهری را برای تردد آسان معلولین به صورت ویژه پیگیری نماید.
 

کد خبر 66085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد