در رسانه| ۱۳۵۹ خانوار آذربایجان شرقی دارای دو و ۳ قلو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف ظهر امروز در جلسه ستاد جمعیت آذربایجان شرقی اظهار داشت: مجموع فرزندان امدادبگیر از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در استان یک هزار و ۷۰۰ نفر بوده و مهم ترین هدف سازمان حمایت از کودک و نگهداری در نزد بستگان درجه یک و دو است.

فرگل صحاف با بیان اینکه یک هزار و ۱۴۸ خانوار دو قلو و ۲۱۱ خانوار سه قلو در استان وجود دارند افزود: بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه های اصلی حمایت کننده از خانواده های دارای فرزند چند قلو و با هدف توسعه عدالت اجتماعی و تأمین رفاه اجتماعی این خانواده ها و تسهیل حمایت و مساعدت چند لایه به آنها، برنامه حمایت از خانواده های دارای فرزند چند قلو را تدوین و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۵۴ نفر آزمایش ژنتیکی خانواده های معلولین به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان توسط بهزیستی هزینه شده تا از تولد نوزاد معلول و سقط های ناصحیح جلوگیری شود.
حسین حقائی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران تغییرات جمعیتی در کشور از سال های ۶۵ تا ۹۵ به سمت پیری بوده و ۱۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی بالای ۶۵ سال  است.

کد خبر 65996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد