برگزاری مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در بهزیستی استان اردبیل

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از برگزاری آیین اختتامیه مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) و مشارکت اجتماعی زنان در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، آیین اختتامیه مشارکت اجتماعی نوجوانان و مشارکت اجتماعی زنان با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری، مدیرکل بهزیستی و هیات همراه و جمع کثیری از تسهیلگران طرح در سطح شهرستان اردبیل در سالن فرهنگسرای پارک بانوان برگزار شد.

در این نشست حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان ضمن اشاره به دستاورد طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در سطح استان خاطر نشان ساخت : آموزش فعالیت های جمعی و حضور در مناسبت ها و اجتماع، داشتن روحیه تلاش و پیگیری امور بویژه امورات محلات، ایجاد روحیه همفکری و تقویت مشارکت اجتماعی در تمامی زمینه ها از دست آوردهای این طرح می باشند.

رضایی یکی از مسائل حائز اهمیت در شرایط و جامعه کنونی بویژه در بین نوجوانان و جوانان را گرایش به سمت فردگرایی عنوان کرد وگفت: از جمله آسیب هایی که در اثر وابستگی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اغلب متوجه نوجوانان و جوانان می شود گرایش به سمت فرد گرایی است.

وی مشارکت دادن نوجوانان در طرح های اجتماعی را از بهترین شیوه های جامعه پذیری و داشتن تعلق اجتماعی یاد کرد و گفت: با برگزاری کلاسهای آموزشی و آگاهسازی افراد جامعه نسبت به مسائل پیرامون بویژه آسیب های اجتماعی می توان از شیوع و گسترش آسیب های نو پدید جلوگیری کرد.

وی همچنین اظهار داشت: در این طرح تلاش می شود کلاسهای آموزشی بصورت کارگاه محور و مشارکتی اجرا شود تا کارهای گروهی و حل و فصل مسائل در محلات، بهتر مدیریت گردیده و به سرانجام برسند.

 مدیر کل بهزیستی استان همچنین اظهار داشت : در این طرح با شناسایی نقاط ضعف و تعامل با ریش سفیدان و معتمدان محلی، امکان برآورده کردن نیازها و بهبود وضعیت موجود می توان بهترین نتایج و راهکارها را بدست آورد.

گفتنی است: طرح مانا به منظور آشنایی نوجوانان با مسائل و مشکلات زندگی خود بویژه در خانواده، محله و مدرسه و مشارکت آنها در ارائه طرح و راهکار، جلب و جذب همکاری افراد و دستگاههای دولتی و غیر دولتی در حل این مشکلات در تمامی شهرستانهای استان در حال اجراست در استان اردبیل ۱۴۵ گروه با بیش از ۲۴۰۰ نوجوان در این طرح مشارکت دارند.

در پایان این مراسم از همراهی نوجوانان مشارکت کننده در طرح مذکور و تسهیلگران طرح با اهداء لوح تقدیر قدر دانی شد.

کد خبر 65969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد