برگزاری دومین جلسه آسیب های اجتماعی استان

به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در فضای مجازی باید راهکارهایی ارائه تا ضمن اثربخشی قید زمان هم در آن رعایت شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دومین جلسه آسیب های اجتماعی ذیل کار گروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده با حضورمدیرکل، معاونین اموراجتماعی و امور پیشگیری بهزیستی استان و رابطین دستگاه های اجرایی در سالن فیاض بخش اداره کل برگزارشد .

 دکتر محمودمنطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این جلسه ضمن خیر مقدم و تشکر از پیگیری حوزه اجتماعی و پیشگیری و نمایندگان دستگاه های اجرایی در خصوص بررسی و رفع آسیب های اجتماعی  مواردی را در راستای اهداف برگزاری جلسه و اهمیت پژوهش های کاربردی  و برنامه های عملیاتی بیان و تاکید بر اجرایی شدن مصوبات جلسات داشته و گزارشی از اهم اقدامات بهزیستی در خصوص  آسیب های اجتماعی ارائه کردند .

مدیرکل بهزیستی استان گروه کاری آسیبهای اجتماعی به دبیری بهزیستی، گروه کاری سلامت به دبیری دانشگاه علوم پزشکی و گروه کاری خانواده را به دبیری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری را سه کار گروه تایید و برنامه ریزی شده استانداری استان در موضوع آسیب ها بیان و در ادامه در خصوص طرح رصد آسیب های اجتماعی اجرای شده در سازمان بهزیستی گفتند : فعالیت های دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی به کارگزاران این امکان را می‌دهد تا با توجه به وضعیت موجود، برنامه های اجتماعی وفرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری وکنترل آسیب های اجتماعی طراحی کنند. که مهمترین این اقدام ایجاد سامانه ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب های است .

وی افزود :  یکی از راه های تحقق اهداف در کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی جامع و کامل با در نظر گرفتن آمار و ارقام و استفاده درست و بجای اطلاعات است  ، اما این مهم زمانی به نتیجه می رسد که همراهی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و جامعه نیز در کنار آن باشد.

منطقی ضمن بیان این مطلب که موضوع آسیب های اجتماعی و فعالیت در آن نیازمند ورود متخصصین این امر است و باید در تدوین و اجرای برنامه های آن دقت فروان را داشت افزود : آحاد جامعه می توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی و ... خود را با تلفن رایگان صدای مشاور ۱۴۸۰ ، خط اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در میان بگذارند .

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت : طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق  با برگزاری صرف جلسات محقق نخواهد شد و معضل طلاق یک پدیده چند وجهی است و از جمله دلایل این معضل اجتماعی،  کمبود مهارت های زناشویی، مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری هم سطح نبودن زوجین؛ ازدواج در سنین پایین؛ اختلالت جنسی؛ اعتیاد به مواد مخدر؛ دخالت نابجا اطرافیان و ...اشاره کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش آموزشهای قبل از ازدواج و سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج ، کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی بتوان آمار طلاق را در کشور کاهش داد و همه دستگاهها ی متولی باید آسیب های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده خصوصا طلاق اهتمام جدی داشته باشند .

کد خبر 65949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد