بازدید اعضای کمیته هماهنگ کننده کشوری ccm از ایستگاه های کاهش آسیب بهزیستی فارس

دکتر فرداد درودی مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز( UNAIDS) به همراه طاهره زندی علی آبادی نائب‌رئیس ccm و نماینده وزارت خارجه, نسرین گودرزی نماینده وزارت کشور در ccm, دکتر کامبیز محضری کارشناس کشوری پیشگیری از آسیبهای بهزیستی و اعضای تیم ccm با مدیر کل, معاون پیشگیری و کارشناسان پیشگیری بهزیستی فارس دیدار کردند و از ایستگاه های کاهش آسیب تحت نظارت بهزیستی فارس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان فارس،  دکتر درودی با بیان اینکه هدف ‏UNAIDSحمایت از افرادی که با HIV زندگی می کنند و یا در معرض بیشترین خطر ابتلا به HIV هستند می باشد و هدف از جانمایی ایستگاه های کاهش آسیب مبارزه مستقیم با پیامدهای ویرانگر مصرف مواد مخدر  و پیشگیری از گسترش عفونت های خطرناک همچون انواع هپاتیت، ایدز ،سل و نیز بهبود زخم های عمیق و عفونی  ناشی از مصرف مواد در بین مصرف کنندگان است.


 مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز با اشاره به نقش سازمان بهزیستی در کاهش آسیب و بیماری هایی از قبیل ایدز و انواع هپاتیت و تجلی بارز این نقش پیشگیرانه در ایستگاه های کاهش آسیب شهر شیراز گفت: رهبری این برنامه پیشگیرانه با سازمان بهزیستی است، چرا که بهزیستی به گروه‌های پرخطر دسترسی دارد اما این خدمت‌رسانی باید با تعامل با سایر ارگان های ذیربط انجام گیرد.


 دکتر کامبیز محضری کارشناس کشوری پیشگیری از آسیب ها نیز با اشاره به این که بهزیستی فارس علیرغم چالش ها و مشکلات در حوزه پیشگیری از آسیب ها موفق و فعال عمل کرده است ؛گفت: باید همکاری های بین بخشی بهبود یابد و کلیه ارگان ها باهمزبان شدن، یک برنامه و مفهوم را دنبال کنند و خدمات موثر و کارشناسی تقویت شود.


 دکتر محضری ضمن تقدیر از بهزیستی به دلیل خدمات مثبت در ایام کرونا در ایستگاه های کاهش آسیب، گفت عملکرد ایستگاه ها ایجاد سلامتی، بهداشت و خدمات پیشگیرانه اجتماعی و حمایتی مختلف است.

 محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس نیز گفت:در حال حاضر تعداد ۳ ایستگاه کاهش آسیب (کانکس) در شیراز در حال خدمت رسانی می باشد و توزیع اقلام بهداشتی، تست اچ آی وی، آگاه سازی و آموزش های پیشگیرانه در این ایستگاه ها انجام می شود.


هوشیار ادامه داد: از ابتدای سال۱۴۰۱ تاکنون ۱۰۶۷ نفر از خدمات این ایستگاه‌های کاهش آسیب استفاده کرده اند که از این تعداد ۷۵ نفر را زنان تشکیل داده اند.


 هوشیار اظهار داشت تعداد ۳ مرکز سرپناه شبانه با تیم سیار وابسته نیز در شیراز فعال هستند و خدماتی اعم از اسکان،غذا،توزیع اقلام بهداشتی و آموزش های پیشگیرانه را جهت معتادین ارائه می کنند و همچنین یک تیم سیار ترنس یار هم در شیراز داریم که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون به ۱۱۵ نفر توسط این تیم خدمات رسانی شده است.


 مدیرکل بهزیستی فارس ارتقای آموزش های علمی و کاربردی پرسنل مراکز کاهش آسیب، تمرکز بر خدمات سیار در پاتوق ها توسط مراکز سیار، ارتقای کیفی سازی و ایجاد انگیزه جهت مراجعه به مراکز کاهش آسیب با مشوق های انگیزشی مانند ارتقای کیفیت وعده های غذایی  ارائه میان وعده و ... اضافه نمودن ساعات ارائه خدمات در مراکز و ساعات ورود به مراکز سرپناه با توجه به رسیدن فصل سرما ، را از برنامه های شش ماهه دوم بهزیستی فارس در زمینه ایستگاه های کاهش آسیب عنوان کرد.

کد خبر 65943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد