دانشجویان  بهزیستی در سامانه ثبت نام کنند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از حمایت بهزیستی از ۲۹۲ دانشجوی تحت پوشش خبر داد و گفت: از کلیه دانشجویان تحت پوشش می خواهیم در سامانه دانشجویی ثبت نام کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی با بیان اینکه دانشجویان یا خودشان رأسا ویا با کمک و راهنمایی مراکز مثبت زندگی باید در سامانه «student.behzisti.net» ثبت نام  نمایند، افزود: این سامانه از سایت بهزیستی کشور نیز قابل دسترسی است و فرایند پرداخت شهریه حمایتی کاملا الکترونیکی است و بدون مراجعه دانشجو به مراکز بهزیستی انجام می‌شود.

وی اظهارداشت :دانشجویان دانشگاه های دولتی کمک هزینه مورد نیاز و دانشجویان دانشگاه های غیردولتی شهریه های تحصیلی طبق دستورالعمل دریافت می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان که دارای پرونده در بهزیستی هستند و دانشجویان دارای سرپرست معلول دارای تأیید کمیسیون پزشکی  دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشند می توانند از این شهریه حمایتی برخوردار می شوند.

این مسئول اضافه کرد: تمامی دانشجویان غیردولتی با معلولیت متوسط، شدید و خیلی‌شدید در هفت دهک اول درآمدی ۱۰۰ درصد هزینه‌های تحصیلی آنها توسط بهزیستی به صورت متمرکز پرداخت می‌شود و در حال حاضر ۱۶۴ نفر  دانشجوی دارای معلولیت و ۱۲۸ نفر دانشجو نیز در حوزه حمایتی و اجتماعی تحت پوشش هستند که شهریه انها بصورت ترمی پرداخت می شود.

حسینی به مناسب سازی فضای دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین عناصر کلیدی و راهکارهای اجرایی برای مناسب‌سازی فضاهای اموزشی برای معلولین حرکتی در دانشگاه‌ها شامل چهار آیتم اصلی سرویس‌های بهداشتی، سطح شیبدار، آسانسور و مناسب بودن ورودی های اصلی و همچنین مناسب سازی درگاههای الکترونیک مورد استفاده دانشجویان است.

کد خبر 65884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد