برگزاری جلسه برنامه ریزی درسی در خانه های نگهداری فرزندان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : آموزش به فرزندان باید تبدیل به مهارت شود تا بتوانند در آینده از نظر فردی و اجتماعی افرادی توانمند شوند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان جلسه برنامه ریزی تحصیلی با تاکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف فرزندان در خانه های نگهداری با حضور دکتر بابایی مدیرکل دفتر امورکودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ار طریق ویدئو کنفرانس ، مدیرکل، معاونین اجتماعی و مشارکتهای مردمی و کارشناسان مراکز شبه خانواده بهزیستی استان برگزار شد.

 دکتر محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان در این جلسه ضمن خدا قوت و تقدیر از خدمات و زحمات همکاران به ویژه حوزه اجتماعی هدف از برگزاری این جلسه را برنامه ریزی تحصیلی ، بررسی روش ها و ملاک های صحیح مطالعه و منابع مطالعاتی و فنون یادگیری معنی دار عنوان و افزودند : هم اکنون ۱۰ خانه زیر نظر موسسات خیریه و تحت نظارت بهزیستی استان در حال ارائه خدمات آموزشی و نگهداری به بیش از ۱۵۰ فرزند در استان می باشند .

وی در ادامه با تاکید بر ارتقاء کیفیت زندگی فرزندان در کلیه زمینه ها به ویژه مباحث تربیتی، تحصیلی و فرهنگی انتظار خود را از برگزاری کارگاههای آموزشی برای فرزندان شبه خانواده اثربخشی و درونی نمودن ارزش های انسانی و اخلاقی در فرزندان بیان و رسیدن به این سطح از رشدتحصیلی و تربیتی را مستلزم تغییر نگرش و بینش در آنان با صرف زمان ، منابع انسانی و مالی عنوان کردند .

منطقی در ادامه گفت : ما در خانه های نگهداری باید تیمی و حول محور برنامه های تخصصی کار کنیم چرا که مراکز شبه خانواده امن ترین و شبیه ترین مکان به خانواده برای این فرزندان می باشد ، بنابراین کارکنان این مراکز با آموزش های لازم می توانند در جامعه پذیری، اجتماعی شدن، رشدعاطفی، سلامت روانی و جسمی و همچنین هدایت تحصیلی نقش ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان سخنان خود با بیان اینکه هدایت به زندگی مستقل به معنای دادن فرصت مناسب به فرزندان است تا بتوانند با حمایت سازمان بهزیستی و تکیه بر توانمندی های خود زندگی مستقلی را تجربه کنند افزودند : البته روند هدایت به زندگی مستقل در سازمان بهزیستی به تدریج انجام و در این ایام فرزندان همچنان از حمایت های سازمان بهره مند شده و این حمایت حتی در زمان استقلال کامل نیز ادامه دارد و همچنین در دوران حضور در خانه های نگهداری  نیز مهارتهای یادگیری و آموزشی برای توانمند سازی فرزندان اجرایی می شود .

در ادامه جلسه کارشناسان و مسئولین مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان نقطه نظرات ، مسائل و پیشنهادات خود را در رابطه با هدایت تحصیلی فرزندان که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید .

کد خبر 65872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد