برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان از برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی با حضور کارشناس پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور و تسهیلگران استانی به مدت ۳ روز با هدف ارتقای سطح سلامت افراد در دوران سالمندی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به افزایش شیب صعودی جمعیت سالمندی و لزوم هدف گذاری های اساسی و اتخاذ تدابیر ویژه در خصوص ارتقای سطح سلامت افراد در سنین سالمندی اظهار کرد: سازمان بهزیستی بر اساس وظایف و ماموریت های محوله و هم افزایی بین بخشی با سایر دستگاه‌های حمایتی در صدد بهبود و ارتقای سطح کیفی خدمات برای افرادی در آستانه سالمندی قرار دارند می باشد.

رضایی اهمیت آموزش های آگاه‌سازی از معلولیت های دوران سالمندی را نقطه عطفی برای شروع برنامه ریزی های منسجم به منظور پیشگیری از هر گونه معلولیت در سنین سالمندی دانست و گفت: به حمداله با توجه به تنوع و گستردگی خدمات در مجموعه سازمان بهزیستی و هم افزایی بین بخشی با سایر معاونت‌های تخصصی امروز توفیقات بیشتر و خدمات خوبی برای افراد و گروههای هدف در حال پیگیری و انجام هست.

وی بر اهمیت خدمات مراکز روزانه سالمندان و آگاهی بخشی به تعداد قابل توجهی از مردم و گرو های هدف تاکید کرد و گفت: این قبیل از مراکز در موارد زیادی می توانند راهگشا، یاریگر و پیشرو اهداف و برنامه های سازمان قلمداد شوند.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: برای رسیدن و دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده سازمان، همکاری و همراهی سازمان ها و نهادها و شرکای اجتماعی بیشتر از همیشه احساس می شود که با این گام می توان شاهد تسهیل در امورات ولی نعمتان بهزیستی در اغلب ابعاد زندگی آنها شد.

گفتنی است در این کارگاه سه روزه افزایش آگاهی از سلامت دوران سالمندی و تغییر رفتارهای مربوط به سلامت در دوران میانسالی و سالمندی و ارتقای کیفیت زندگی در دوران سالمندی آموزش داده خواهد شد.

کد خبر 65827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد