کارگاه پیشگیری از معلولیت ها در زنان سرپرست خانوار دانش آموزان و سالمندان/ ۴۷۰ زن سرپرست خانوار در سال ۱۴۰۰ در فارس آموزش دیده اند

مدیرکل بهزیستی فارس از  برگزاری کارگاه کشوری آموزشی  آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در زنان سرپرست خانوار دانش آموزان و سالمندان در شیراز خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس؛ محمدرضا هوشیار گفت:در این کارگاه دو روزه که به همت معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی فارس برگزار شده است، بهزیستی فارس میزبان کارشناسان ۲۲ استان کشور ،مدرسان کشوری طرح و معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور به منظور آموزش و آگاه سازی جهت اجرای طرح کشوری پیشگیری از معلولیت‌ها در زنان سرپرست خانوار دانش‌آموزان و سالمندان است.
  جهانشاد معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی نیز با اشاره به نقش پر رنگ آگاه سازی و آموزش در راستای اقدامات پیشگیرانه گفت: وجود عضو معلول علاوه بر فشار اقتصادی،فشار روحی روانی شدیدی به خانواده و هم اجتماع وارد خواهد کرد و آموزش و اقدامات پیشگیرانه سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از این تنش ها است.
مدیرکل بهزیستی فارس هم در ادامه تصریح کرد در سال ۱۴۰۰ این طرح به صورت پایلوت در چهار شهرستان فارس اجرا گردیده و ۴۷۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی فارس در راستای آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها آموزش دیده اند.
او در ادامه افزود: جامعه هدف این طرح علاوه بر زنان سرپرست خانوار دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و سالمندان هستند و مباحثی از قبیل پیشگیری از معلولیت و سلامت، پیشگیری از معلولیت های شنوایی و بینایی ، پیشگیری از اختلالات ژنتیک، پیشگیری از اختلالات اسکلتی و عضلانی ،پیشگیری از معلولیت های ناشی از حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی به این افراد آموزش داده می‌شود.
 هوشیار خاطرنشان کرد: آموزش ها برای هر گروه از مخاطبین به فراخور سن و تحصیلات ارائه خواهد شد به طور مثال آموزش و تغییر سبک رفتار در گروه سالمندان نیازمند شرایط خاص و آموزش های دقیق می باشد تا به ارتقای سطح سلامت افراد و بهبود کیفیت زندگی ایشان منتج گردد.

کد خبر 65825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد