برگزاری هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی بهزیستی هرمزگان

هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری با حضور دکتر آشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون ، کا ر و رفاه اجتماعی در سال جاری با حضور دکتر آشوری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون ، کا ر و رفاه اجتماعی استان ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و مدیران دستگاهها و بانک های عضو شورای هماهنگی به میزبانی بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

در این جلسه دکتر آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از انسجام عملکردی در بین دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون ، کا ر و رفاه اجتماعی ، این هماهنگی بین بخشی را اثربخش و نتیجه آن را افزایش بهره وری عنوان کرد.

دکتر آشوری اظهار داشت : اگرهم افزایی باشد با تجمیع منابع و استفاده از ظرفیت های دستگاههای مختلف حجم عظیمی از سرمایه ایجاد می شود و به راحتی می توان در مسیر توسعه استان گام برداشت.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر تقویت سرمایه اجتماعی تاکید کرد.

وی مولفه های سرمایه اجتماعی را شامل : اعتمادسازی ، امید آفرینی ، جلب رضایت مندی عمومی و مشارکت پذیری عنوان کرد و بیان داشت : هر جامعه‌ای به منظور رفع مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره خود بتواند سرمایه اجتماعی قوی تولید کند، موفق عمل کرده است.

وی در ادامه با ارائه راهکارهایی برای تقویت سرمایه اجتماعی اظهار داشت : بردار سرمایه های اجتماعی اگر با مشارکت پذیری همراه باشد به سمت توانمندسازی حرکت کرده ایم.

دکتر آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد اشتغال پایدار به همراه بهره وری  را از ضروریات امروز کشور دانست و تصریح کرد : یکی از مهمترین فرایندهای موجود برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار ،آموزش و مهارت آموزی است.

وی اظهار داشت  در شرایط فعلی اهمیت مهارت آموزی مضاعف شده و مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای، ضرورتی گریز ناپذیر در مسیر توسعه و اشتغال پایداراست . ضعف مهارت در همه نظام های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی باعث انحراف معیار و تضعیف سرمایه های اجتماعی خواهد شد.

دکتر آشوری در پایان بر اهمیت توزیع عادلانه منابع در توسعه استان تاکید کرد وبیان داشت : در یک حرکت جمعی اولویت هایی همچون عدالت در توزیع منابع انسانی ، مالی و امکانات ، پیشران توسعه استان است و توزیع عادلانه سرمایه ها در بخش های مختلف ، پشتوانه توسعه مناسب زیرساخت‌ها و امور زیربنایی شده و نیز موجب افزایش نرخ بهره‌ وری خواهد شد.

کد خبر 65804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد