وقتی عشق حسینی مرفه و فقیر را یکی می کند/ اینجا معمای عشق حسینی پیچیده تر می شود

قدم گذاشتن در مسیری که به ضریحی ختم می شود که این روزها همه بنام او خدمت می کنند و نقطه اشتراک میزبانان و میهمانان از سراسر کشور شده دلی به وسعت عشق می خواهد که هرکسی را مجنون نخواهد کرد.

اینجا در مهران از هر قشری باشی وقتی زائر حسین می شوی با بقیه یکرنگ می شوی، اینجا خبری از تشریفات و عزیمت ویژه مسئولان نیست، اینجا هر فردی از هر طبقه و قشری وقتی وارد مهران می شود خودرو را رها و با کوله ای که بر پشت یا ساکی که بر دست دارند با پای پیاده رهسپار مسیری می شود که عشق حسینی در آن "مرفه" و "فقیر" را یکی کرده است.

اینجا کمی گوش بخوابانی نجوای حسین به گوش می آید، از قدمهایی که عشاق مشتاقانه با عبور از مهران به سمت کربلا برمی دارند تا دستهایی که برای خدمت به میهمانان بکار گرفته می شوند، اینجا ذکر «یا حسین» نقطه مشترک همه چیز و همه کس است.

این روزها عمده مردم استان ایلام از هر قشر و صنفی در حال خدمت رسانی به میهمانانی هستند که عاشقانه و مجنون وار از جای جای ایران خود را به مهران رسانده و زیباترین صحنه های خدمت را از مردم دیار ایلام بویژه مهران دریافت کرده اند، آری براستی اینجا همه چیز بوی دلدادگی می دهد.

مجموعه اداره کل بهزیستی استان ایلام که از دهه نخست شهریورماه با برپایی موکب و ستاد گمشدگان خدمات رسانی خود را به زائران حسینی آغاز کرده این روزها خدماتش را فراتر و علاوه بر خدمات تخصصی در حال پذیرایی با پخت غذا از زائران است.

پخت غذا و شربت و توزیع بین زائران با حضور مسئولان و کارکنان بهزیستی از مدیر گرفته تا معاون، مددکار، کارشناس، راننده و... در مهران در کنار ارایه خدمات تخصصی شامل ساماندهی زائران گمشده، خدمات توانبخشی، تعمیر ویلچر و حمل زائران با ویلچر این روزها در موکب صاحب الزمان(عج) بهزیستی ایلام صحنه هایی زیبا از خدمت را در گرمای سوزان ثبت کرده اند.

اینکه در اوج خستگی خدمت را اولویت بدانی، اینکه برای میزبانی از میهمان پیشی بگیری و تلاش کنی بهترین میزبان باشی و اینکه برای خدمت زمان را نادیده بگیری، همگی صحنه هاییست که این روزها در مهران توسط نیروهای بهزیستی تکرار می شود.

خدمات رسانی بهزیستی ایلام در حالی انجام می شود که عمده مردم با دیدن حضور افراد ناتوان اعم از سالمند و معلول معمای عشق حسینی را پیچیده تر می بینند.

با نزدیک شدن به اربعین سرور شهیدان خدمات رسانی بهزیستی به میهمانان به اوج رسیده و مجموعه اداره کل بهزیستی استان ایلام با اغوش باز اماده خدمت به شیفتگان اباعبدالله(ع) هستند.

کد خبر 65744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد